Wat betekent dit teken op de koffiemolen?

Het is lastig een duidelijke foto te maken. Het deksel is doorzichtig plastic. Op het deksel staat een teken van 5 blokjes in een kruisvorm met een kruis er doorheen. Het lijken kaasblokjes of suikerklontjes. Je mag dus iets niet in de koffiemaler doen. Snap ik. Maar wat betekent het teken precies?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Om wat voor koffiemolen gaat het, is er misschien een afbeelding van op internet te vinden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bosch
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.onderdelenwebshop.be/deksel-koffiemolen-origineel-siemens-bosch-11689.html
Je ziet het hier een klein beetje maar je moet wel je best doen.
Antoni
7 jaar geleden
Dit http://www.onderdelenwebshop.be/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/1/11689.jpg is een iets grotere afbeelding.

Antwoorden (1)

Dat betekent dat je er geen ijsblokjes in mag vermalen. Het smeltwater dat daarbij vrijkomt kan gevaar opleveren m.b.t. de elektrische veiligheid van het apparaat.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er blijkbaar suikerklontjes worden vermeld in de gebruiksaanwijzing dan lijkt mij het antwoord van Amadea meer voor de hand liggend.
escape
7 jaar geleden
Nee, mijn antwoord is goed. Er staat in de gebruiksaanwijzing niets over suikerklontjes. Die klontjes zijn erbij verzonnen. Overigens kan het malen van suiker helemaal geen kwaad, maar dat terzijde. Het gaat erom dat mensen echt koffiemolens gebruiken als ijsvermalers. En dat levert gevaar op.
TurfGraver
7 jaar geleden
Pagina 15.
https://media3.bsh-group.com/Documents/9000936227_A.pdf
Staat echt:
Het mag niet worden gebruikt voor de fijnmaken van andere voorwerpen of materialen (bijv. suiker).