Hoelang,als je de tht datum buiten beschouwing laat, blijven poeders zoals koffiecreamer,cappucchino , cafe latte etc. goed?

Heb die dingen in huis,over de datum, maar ik vind het jammer om weg te gooien,als het nog goed is ,ik zoek ook andere toepassingen.

7 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
jc54
7 jaar geleden
Genoemde producten blijven nog lang bruikbaar (mits goed bewaard) na de tht-datum, alleen de smaak kan in de loop der tijd verminderen.
Ritsuka
7 jaar geleden
bij goed bewaren (donker en droog) zijn ze heel lang houdbaar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@flyingcrow Het is gewoon even uitproberen, smaak gaat achteruit, maar veel droge produkten zijn heel lang houdbaar en mits koel, donker en droog bewaard, beduidend langer dan de tht datum.
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt.

Het beste antwoord

Die kun je makkelijk 5 of 10 jaar bewaren, of nog langer. Op een gegeven moment smaakt het nergens meer naar, en het kan aan elkaar gaan plakken. Zodat je een harde brok hebt in plaats van poeder. Maar mits goed verpakt wordt het nooit giftig of zo.
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Als het een grote brok word, kan er vocht bij gekomen zijn, en dan kunnen er wel bacteriën gaan groeien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zolang het niet echt nat is, zullen er géén bacteriën gaan groeien, hooguit schimmels of gisten, die thans niet schadelijk zijn voor je gezondheid. Vies wordt het zeker, maar niet schadelijk.
Ritsuka
7 jaar geleden
schimmelsporen kunnen wel schadelijk zijn voor de gezondheid hoor
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bepaalde soorten schimmel, bij inademen, langdurige blootstelling, en als je weerstand niet goed is, kunnen inderdaad schadelijk zijn, maar die zitten niet in oploskoffie of poedermelk.
Schimmels die toxines kunnen vormen zitten ook niet in deze producten.
Bederfschimmels in voeding schadelijk voor de gezondheid zijn zeer zeldzaam.
Een andere zaak zijn schimmels zoals die in noten of gedroogde vruchten kunnen zitten (Aspergillus o.a.) die mycotoxines kunnen vormen, en die zeer toxisch zijn, maar dat zijn niet de soorten schimmels die bederf veroorzaken in poeders.
flyingcrow
7 jaar geleden
Ziet er allemaal nog goed uit.
Bedankt voor antwoord en reacties,
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt!