Waar kan je puure alcolol kopen in ( Utrecht ) ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij sommige slijters, en anders wel online. Navimer Alcool
ronron1212
7 jaar geleden
100% alcohol kan je alleen kopen met een vergunning. Een particulier kan dat niet kopen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
96% Bij iedere drogisterij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet geschikt voor consumptie overigens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een dergelijke vraag is hier op goeievraag al eerder geweest, zie : http://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/dranken/vraag/374821/alcohol-liefst-96-bereiding-limoncello
Thecis
7 jaar geleden
100% alcohol is inderdaad moeilijk te verkrijgen, maar een particulier kan er wel aan komen. Maar lastig. Bedenk dat als je alcohol wil hebben voor consumptie je alcohol moet hebben < 97%. Deze kan je namelijk gewoon gebruiken voor consumptie. Alcohol met percentages > 97% kan je niet gebruiken voor consumptie. (de reden hiervoor is dat water en alcohol zo goed binden dat als je gewoon destilleert je niet hoger komt dan die 97%. Om hoger te komen, moet je stoffen gaan toevoegen. Die stoffen zijn niet geschikt voor consumptie, maar blijven wel achter (sporen) in de 99.9 of 99.99% alcohol).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
96% procent alcohol kan je niet gewoon gebruiken voor consumptie, je zal je slokdarmen en maag beschadigen. Je zal deze eerst moeten verdunnen.
Thecis
7 jaar geleden
@MrTomaat,
Iedereen weet dat je dat niet moet doen. Strorum met 70% is al brandend genoeg. En het achterlijk persoon die dat niet weet, komt daar snel genoeg achter...
(en ja, nothing is foolproof to a sufficiently talented fool). Wat ik natuurlijk bedoel is dat de stof alcohol < 97% geschikt is voor consumptie, namelijk dat je dat in consumptieproducten mag gebruiken. Dat is de 2-ledigheid van de claim "geschikt voor consumptie" binnen de voedselindustrie. Je kan ook mierikswortel per 100 gram kopen. Dat is ook geschikt voor consumptie, maar ik drink liever 10 mL pure alcohol dan dat ik een stuk pure mierikswortel moet eten (dat doe je alleen je ergste vijand aan). Als we iedereen voor alles moeten gaan waarschuwen, is het hek van de dam. Gezond boerenverstand (GBV) mag en moet nog steeds de boventoon voeren.

Antwoorden (1)

Op het adres Adriaen van Ostadelaan 57 in Utrecht. Daar zit de winkel van drank.nl en die verkoopt pure alcohol.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+, Alhoewel er wordt gevraagd naar alcolol :)
Amadea
7 jaar geleden
Van hetgeen ermee gebrouwen wordt zullen ze vast wel lol hebben! ;-)
Poet
7 jaar geleden
Misschien bij een apotheek