Wat is de minimale leeftijd voor alcohol in Griekenland?

Sommige sites zeggen 18, sommige sites zeggen dat er geen minimale leeftijd is voor het kopen. Wat is het nu?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
42.4K

Antwoorden (2)

Sinds 2009 mag men in Griekenland vanaf 18 jaar alcohol drinken. Maar voor het kopen ervan geldt geen minimum leeftijd. Over het algemeen zijn de kroegen en discotheken niet heel streng in het controleren van de minimum leeftijden voor het betreden van de kroeg of discotheek. Ook wordt je zelden gecontroleerd bij het bestellen van een alcoholisch drankje in een kroeg of discotheek.
Op Kreta worden echter in het verkeer wel regelmatig strenge alcoholcontroles gehouden.
Amadea
8 jaar geleden
Volgens deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Legal_drinking_age#Europe is er geen minimumleeftijd voor het mogen drinken van alcohol in Griekenland. Men moet wel 18 jaar oud zijn om het te mogen kopen.

Er staat een opmerking bij:

"In 2008, the consumption of alcoholic beverages was prohibited for minors in public. However, the law does not apply to private events or private premises."

De vertaling hiervan is:

"In 2008 is de consumptie van alcoholische dranken verboden voor minderjarigen in het openbaar. Echter, de wet is niet van toepassing op privé-evenementen of privé-terrein.".