Zijn er nog mensen die koffie zetten op de ouderwetse manier?

Met koffie in een filter en dan gekookt water opschenken. Of heeft iedereen tegenwoordig een senseo of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Antwoorden (16)

Genoeg mensen. Denk aan de wat oudere generatie, maar verder ook zeker de personen die Senseo niet eens op koffie vinde lijken (drink geen koffie maar kan me er wel iets bij indenken.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, ik ben zo'n type: Ik vind Senseo dus echt bij lange na niet zo lekker als vers gezet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook weer niet van het type: Water koken en zelf over filter gieten ben (tijdens trektochten op vakantie wel trouwens), maar ik zweer bij mijn oude koffie-pruttel-apparaatje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de bouw wordt 9 van de 10 keer op de ouderwetse manier koffie gezet. Bij mijn schoonouders ook nog. Sommige mensen vinden veranderingen niet altijd een verbetering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag me af over welke bouw jij het hebt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien overdrijf ik met 9 van de 10 keer. ik zie regelmatig ouderwetse koffiepotten staan, vooral op kleine bouwtjes.
Je bedoeld niet met een koffiezetapparaat dat het water voor je 'schenkt', maar echt met een losse filterhouder die je op een '(isoleer)kan zet, en dan zelf in de weer met een keteltje gekookt water?

Die zijn er, mijn moeder zet op vakantie nog steeds koffie op die manier. Zelf neem ik gewoon oploskoffie mee naar de camping.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo wordt hij vaak ook het lekkerst, maar zelf ben ik er te lui voor. Thuis heb ik een senseo voor de snelle koffie voor één of twee, als er (veel) bezoek is, gebruik ik tegenwoordig weer een 'gewoon' koffiezetapparaat (anders loop ik de hele avond te rennen met maar twee kopjes per keer) en op vakantie dus de snelle oploskoffie. Die laatste dan wel bewust de beste kwaliteit die ik kan vinden, gewone roodmerkoploskoffie is echt niet te zuipen.
Nee, wij noemden dat vroeger "pruttelkoffie". Wel gebruik ik nog (naast mijn senseo) een gewoon koffiezet appartaat en deze gebruik ik in de weekenden want die koffie vind ik ook lekkerder dan de senseo. De senseo heeft wel een hoop gebruiksgemak waardoor ik sneller toch iets wat op koffie lijkt voor het werk snel klaar heb ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hierop de zaak hebben we een complete machine staan die alles doet. Geen oude stijl gelukkig.

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik doe het nog steeds. Ik vind het leuker om te doen dan saai op een senseoknopje drukken, ik maal zelfs mijn eigen koffiebonen!
Maar ik doe het vooral voor de smaak en de geur; laatste gaat namelijk heerlijk door het hele huis heen als je het op die manier doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel veel mensen vinden de koffie die ouderwets gezet wordt nog steeds veel lekkerder dan die van de senseo dus dat wordt nog steeds gedaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simpel koffiezetapparaat.

Gaat sneller dan een senseo, zeker als je meer dan twee kopjes wilt. Is goedkoper. Is lekkerder. Neemt minder ruimte in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is goedkoper om zo koffie te zetten, en wellicht lekkerder als je de koffie gelijk opdrinkt. Op het werk hebben we (nog) zo'n apparaat naast de senseo staan, en ik krijg straks (geloof ik) een ferrari-koffiezetter bij mijn nieuwe keuken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wij hadden ook een senseo maar die is verhuisd naar zolder aangezien mijn vriend voordat hij naar zijn werk gaat al drie koppen op heeft. werd een beetje duur. dus op marktplaats een mooi koffiezetapparaat van philips met isoleerkan op de kop getikt. zelf lust ik geen koffie maar zo koffie zetten RUIKT al gewoon veel lekkerder dan senseo. en zeker zo snel..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja wij doen het nog op die manier, veeel lekkerder! Water koken/ opschenken Melk koken/kloppen etc. echte koffie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je met ouderwetse manier bedoelt : zelf de koffiebonen samenstelling kopen bij de torrefacteur, zelf malen met de hand in een molen , zelf in een "beurs" gieten vermengd met een lepel chicorei (gedroogde witloof wortels) en dan met kokend water ,geut per geut, dan ben ik het met je eens. Anders de percollata ,het goedkope italiaanse dingetje uit twee delen dat je op een gasvuur zet is ook authentiek.Dus ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een koffiezetapparaat nog wel, want ook ik vind senseo lang niet zo lekker als 'gewone' koffie. Al wordt er soms wel 'snel' senseo gezet ;-)
Maar het zelf opschenken... Dat heb ik denk ik voor het laatst gedaan toen ik 14 was, met scouting - toen ik later bij de tienergroep kwam, en zelf bij de leiding, zorgden we gewoon voor een apparaat haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen senseo voor mij. Dat is in mijn ogen geen koffie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hiero!
20+ & 30+

Je kunt niet verbeteren wat al goed is.