Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bier op hebt en je bent 1 keer wezen plassen blijf je dan ook vaker achter elkaar gaan?

Mensen die bier op hebben zeggen vaak ik moet plassen maar ik ga nog niet want dan blijf ik gaan.
Is dit waar of zit dit tussen de oren of misschien is er nog een hele andere reden hiervoor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oorzaak ligt niet bij de controle over de blaas, maar bij het antidiuretisch hormoon, kortweg ADH genoemd. Normaal gesproken zorgt het ADH ervoor dat we niet al ons lichaamsvocht uitplassen. Alcohol remt echter de aanmaak van dit hormoon waardoor we opeens veel vaker naar het toilet moeten.
Het duurt even voordat de alcohol zijn werk doet maar meestal merk je het na een half uur tot een uur. Als je binnen die tijd zou plassen, zou je dus nog niet het gevoel hebben dat je vaker moet.
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Hey... dat wist ik niet ! Weer wat geleerd ! (+) Dit antwoord maakt dat de vraag ook een goeie vraag is. Ook daarvoor een plus !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk, hier kan je wat mee :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erg bedankt voor dit duidelijke antwoord. Goede duidelijke bron ook.

Andere antwoorden (1)

Uit eigen ervaring weet ik dat je beter op kunt houden na 1 biertje. Als je op een gegeven moment echt niet meer kan ophouden moet je gaan. Daarna is hoef je niet zo snel meer naar het toilet. Als je direct gaat na 1 biertje, ben je echt om de 5 minuten aan het lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit idee hebben veel mensen inderdaad (inclusief mijzelf) maar ik wilde graag weten of dit wetenschappelijk te onderbouwen is.
SimonV geeft naar mijn inzicht een zeer sterk antwoord met bronnen erbij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding