Voor wat dient dit zilveren voorwerp ?

Het is 20 cm lang

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij een citrusstamper voor longdrinks, maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zilver en redelijk zwaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke afmetingen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, het staat erbij. Ik had het eerst niet gezien.

Het beste antwoord

Dat is een voorwerp gebruikt door barmannen en wordt een crusher genoemd.
Het wordt gebruikt bij het maken van cocktails om citrusvruchten te pletten in de shaker. Je kunt het wat vergelijken met een vijzel die gebruikt wordt bij het maken van mochito.
Misschien een voorbeeld: je neemt een dikke schijf appelsien (circa 2cm) legt die onderin een shaker, hierop 1 maat Cointreau, 1 maat gin, dan gebruik je de crusher om de appelsienschijf te pletten zodat het sap en de oliën uit de schil vrijkomen ijsblokjes toevoegen en shaken, strainen in een long drink glas, ongeveer tot 1/3 vullen en opvullen met champagne (een goede cider mag ook).
Proost!