Als op een fles wijn staat 13% alcohol, hoe kan ik dat controleren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Antwoorden (4)

Met een alcohol meter kun je testen hoeveel alcohol je drank(vaak zelf gebrouwd) bevat.

http://nl.aliexpress.com/item/Professional-oenometer-Alcohol-Meter-measuring-tool-alcohol-thermometer/1862104566.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hydrometer of densimeter is een glazen buisje met maataanduiding dat in een maatglas met wijn of most kan drijven en daarbij een waarde aangeeft. Als je met de hydrometer (Oechsle weger, Densimeter, Areometer) vanaf het begin nauwkeurige metingen hebt verricht, dan kan je zonder verder meetinstrument bepalen hoeveel suiker omgezet is in alcohol en dus zo het alcoholgehalte bepalen van je wijn.
fremar
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Zoals je al schrijft (kopieert) kun je tijdens het omzetten van suiker in alcohol bijhouden. Je kunt niet bij een bestaande fles wijn het alcoholpercentage aflezen op een densimeter.
Met een densimeter. Dat is een glazen staafje, eigenlijk ziet het er uit als een soort dobber waar een schaalverdeling op staat. Dit plaats je in de wijn, zodat het vrij kan hangen, en op de scheidingslijn van wijn en lucht kun je het alcoholgehalte aflezen. Die meters zijn te koop bij winkels waar ze artikelen verkopen om zelf wijn te maken
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Een densimeter meet de dichtheid. Je kunt er niet rechtstreeks het alcoholpercentage op aflezen. Je kunt hem wel gebruiken tijdens het wijnmaken, om bij te houden hoeveel van de suiker al is omgezet in alcohol. Maar omdat het hier om een bestaande fles wijn gaat, werkt dat dus niet.
Ik denk niet dat je hoeft te controleren want ik denk niet dat ze onzin gaan zetten op zoon fles.