Nee, want het is een kringloop.

Water op aarde is constant in beweging. Er vindt voortdurend uitwisseling plaats tussen de oceanen, de ijskappen, het grondwater en de atmosfeer door verdamping, neerslag en stroming.
De circulatie van water via de atmosfeer, de rivieren en de ondergrond wordt de kringloop van het water genoemd. De energie die nodig is voor deze kringloop wordt geleverd door de zon. Ongeveer de helft van de zonne-energie die het aardoppervlak bereikt wordt gebruikt voor de verdamping van water.
De waterkringloop is bestaat uit zes onderdelen:
• Verdamping
• Condensatie
• Neerslag
• Infiltratie
• Transpiratie
• Oppervlakteafvoer

Onder invloed van het zonlicht warmt het oppervlaktewater op. Hierdoor verdampt een deel en stijgt op naar de atmosfeer. Daar vormt het wolken, waarna het uiteindelijk in de vorm van neerslag terugvalt naar de aarde.
En dan stijgt het weer op en valt weer neer....
enzovoort.

De hoeveelheid blijft dus hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

als het blijft regenen dan raakt het water nooit op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat blijft ongeveer het zelfde tot dat onze zon in zijn laatste fase komt, dan zal alles verdampen en weg geblazen worden en onze planeet weer een kokende sintel zijn. Maar voor die tijd is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is alles. Ooit komt aan alles een eind.
Als je zoet drinkwater bedoelt, ja dat kan op.
Er is maar 3% zoet drinkwater op de hele wereld.

Regen vult dit niet aan, want een regenbui, is door de zon verdampt water uit een zee of meer, dat de lucht in gaat, en tot een wolk vormt, en dan ergens anders weer naar beneden komt, dus het water word alleen maar verplaatst.

Zeewater zal niet opraken.
Zoet drinkwater wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regen is zoet water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg alleen dat er geen water bij komt, het word alleen verplaatst, ik zeg niet dat het zoet of zout regenwater is.
Ik heb er toch een spatie tussen staan.
Nee hoor water raakt nooit op! 2/3 deel van het aarde is water. Kan nooit op raken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet te voorspellen, als je met al het water ook de zeeen en oceanen bedoelt.

Ze zeggen dat als het zo doorgaat hier op aarde, dat er een groot drinkwater te kort ontstaat. Er zullen oorlogen door ontstaan. Die zijn er al, maar er zullen meer oorlogen komen om het drinkwater.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het drinkwater dus het regenwater is al aan het opraken in bepaalde gebieden.
In Jemen is in 2015 helemaal geen drinkwater meer voor handen ,en zal geimporteert moeten worden.
En zo gaat het in meer gebieden in de wereld.
Wij als Nederlanders hoeven ons nog geen zorgen te maken,maar water gaat ooit duurder worden dan olie.
Met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Uhm.... Tja
Nee sterker nog, er gaat NOOIT één druppel verloren...

(We rekenen niet mee dat een ruimteschip water meeneemt in een missie en het vervolgens niet mee terug neemt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want het is een kringloop
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Klopt, ik vint dat ook