Vermindert je eetlust door het drinken van Coca Cola?

Vermindert je eetlust door het drinken van Coca Cola en zo ja waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
3.7K
Amadea
10 jaar geleden
Je kunt beter twee glazen water drinken.

Antwoorden (3)

Misschien tijdelijk, omdat de vloeistof je maag vult en de bubbels je een vol gevoel geven.
Maar je krijgt snel weer honger, omdat het alleen een korte suiker en cafeine boost levert, zonder echte verdere voedingswaarde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee, het vermindert je eetlust dus niet. Het geeft juist een grotere kans op overeten, omdat je ongemerkt vloeibare kcal binnenkrijgt naast je normale eten.

En als het de versie met zoetstoffen is helemaal, je lichaam krijgt een signaal binnen van zoet, gaat stoffen aanmaken om de suiker om te zetten, maar er is uiteindelijk geen suiker. Dus het kan zijn dat je daarna kans krijgt om te snaaien, om toch aan die suikers te komen.
Deze reactie verschilt per persoon.
Ritsuka
10 jaar geleden
Caca cola kan je wel tijdig de energie geven die je nodig heb door de suikers die er inzitten. Dus indien je je niet veel inspant, en geen grote eter kan dit even helpen met de verbranding van de suikers. Echter hebben mensen die zich voldoende inspannen toch echt eetlust naast cola..... Overigens is Cola ook poulair onder mensen met obesitas.....En die staan nou niet bekend om hun matige eetlust.
10 jaar geleden
Ja , sowieso . Want elke drank als je er veel van drinkt vult je maag . Maar omdat Cola bubbels bevat zal je maag zich daarmee vullen en zus je een mindere eetlust hebben . Dit is wel tijdelijk , ongeveer z'on een half uurtje tot 45 min later moet dit uitgewerkt zijn !

Groetjes Justine