Waarom bestaan er geen koffiezakjes?

Net als theezakjes? Dan krijg je toch hetzelfde effect als met een cafetiere?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (3)

Koffie moet langzaam doorlopen. Daardoor krijg je ook de smaak. Je krijgt met een zakje dus hele slappe ondrinkbare koffie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Feitelijk bestaan die wel, zo ongeveer.
Je moet alleen met wat meer geweld te werk gaan dan met een theezakje om in korte tijd de koffie uit het zakje te krijgen.
In plaats van een zakje spreek je dan van een pad of een capsule, die in een speciale houder geplaatst moet worden, waarna het verhitte koffie-water er met het nodige geweld (en ongewenste herrie) doorheen gejaagd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze bestaan wel. Als ik in het vliegtuig bij Easyjet een kopje koffie neem, dan drijft daar een koffie zakje in. Het is van het merk Illy. Maar ik heb het nog nergens te koop kunnen vinden.