Is dure alcohol minder schadelijk voor je lichaam dan goedkope?

Met dure alcohol bedoel ik hogere kwaliteit. En dan vooral dranken als whisky's of rums.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle alcohol is schadelijk voor je lichaam. :)

Antwoorden (3)

Er is in principe geen verschil tussen goedkope en dure alcohol in een winkel.
Als je met goedkope illegale alcohol bedoelt dan loopt het risico dat er ook methanol in zit en dat is zeer giftig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij distellaten zoals rum whisky, maar ook jenever en cognac, is het verschil verwaarloosbaar, Echter bij likeuren, waar de goedkopere, stunten met kleur en smaakstoffen, zit er wel een behoorlijk verschil in. Echter bij een (in hoeveelheid) sociaal gebruik van uberhaupt sterke drank is dit ook qua schadelijkheid verwaarloosbaar. Te veel is zo wie zo nooit goed.
10 jaar geleden
Nee, alcohol is alcohol. Of het nou in bier zit of in rum of whisky, het effect is hetzelfde. Er zit wel minder vocht zit in een glas whisky dan in een glas bier, waardoor je sneller een kater krijgt van whisky dan van bier.

Toegevoegd na 54 seconden:
Zoals gezegd is methanol wel vrij schadelijk voor je, maar dat zit niet in dranken die in Nederland verkocht worden.