Waar kan ik nog Fosco chocomel kopen of vinden?

Oke nostalgie, maar deze chocomel vond ik echt de lekkerste :)
Via googlen wel gelezen dat: "Voordat Nutricia met de productie van 'Chocomel' begon werd het merk 'Fosco' overgenomen/gedeponeerd. Een afspraak die voort is gekomen uit deze overname is de verplichting om eens in de zoveel tijd (10 jaar?) het merk weer op de markt te brengen."

Decennia verder nog nergens weer kunnen vinden, laat staan herproeven!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb je al eens een brief geschreven naar de producent? Dan krijg je vast een echt antwoord. Als het nog te koop is, vertellen ze je waar je het kunt krijgen. En anders krjig je misschien wel een "troost-kadootje".

Dat is nergens meer te krijgen, omdat het niet meer gemaakt word.

Heb er nog nooit van gehoord,dus t zal ook wel nergens te koop zijn.

Heb wel een recept gevonden om zelf Fosco te maken, of het net zo lekker is weet ik niet, maar uitproberen kan altijd ‘Fosco.’ 100 g cacao ½ l water 400 g suiker (vanille) (De vanille laten trekken in water). Cacao en suiker droog dooreenmengen en in het kokende water strooien. De massa laten koken, totdat ze iets stroperig geworden is, ± 15 min. Fosco kan een paar weken bewaard worden. Wordt ze dadelijk gebruikt, dan kan men volstaan met ze even te laten doorkoken. Fosco bij gebruik verdunnen met 2 à 3 delen koude melk, water of spuitwater. Maakt men fosco om ze met warme melk te verdunnen, dan de helft van de suiker gebruiken.

Bronnen:
http://www.dbnl.org/tekst/groo068rece01_01...

zou je niet gewoon aan de NESQUICK gaan?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100