Wat is een gezonde frisdrank?

Ik bedoel met gezond iets met weinig kc/geraffineerde suikers maar niet iets wat dan weer boordevol zoetstoffen zit (zoals rivella of cola light). Ik weet dat het allerbeste alternatief Spa blauw is;) maar zoek naar lekkere alternatieven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2.5K
Amadea
11 jaar geleden
Gekoeld kraanwater.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groentesap. En verder kwam ik onderstaande tegen.
Of ze lekker zijn, weet ik niet :-) Maar dat was ook niet de vraag ;-) http://www.voedingscentrum.nl/nl/thema-s/gezond-de-feestdagen-door/verrassend-fris-met-oud-en-nieuw.aspx

Het beste antwoord

Een gezonde frisdrank bestaat niet. ze bevatten allemaal suiker of zoetstoffen, en andere stoffen die je lichaam niet nodig heeft.
Het beste kun je gewoon water drinken, je zou ook spa rood kunnen overwegen, dat heeft wat bubbeltjes.

Wat wel lekker is (vind ik zelf) is koud water pakken, daar iets van een schijfje citroen, munt, of besjes indoen, en een dagje in de koelkast laten staan. Dan word het een soort van natuurlijke ranja :)

Toegevoegd na 3 minuten:
En wat ik zelf nog wel eens doe is gewoon kraanwater nemen, met een klein scheutje sap erbij in, voor de smaak.

Toegevoegd na 2 dagen:
Afgekoelde thee kan ook lekker zijn trouwens, bedenk ik mij nog.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met dat water zit je al goed, je zou er voor de lekkere smaak citroen of sinaasappelsap in kunnen doen
11 jaar geleden
Inderdaad, geen enkele frisdrank is gezond.

Ik zou gaan voor een heeel klein beetje limonade.
Zelf kan je die ook maken, dat is natuurlijk het gezondste.

ALS je frisdrank neemt kan je beter de normale versie nemen en niet de light. Die zijn vaak slechter voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volledig gezonde frisdrank bestaat er niet kant en klaar in een fles/pak.
Wel heb je tegenwoordig producten die met stevia worden gezoet. Op dit moment de beste zoetstof die er is.
Sinaasappel sprankelfruit heeft een variant met stevia, hier zit prik in. Aan sappen heb je: Appelsientje light is tegenwoordig met stevia, net als goudappeltje light en coolbest vitaday light!
Je kan ook zelf frisdrank maken, door spa rood te nemen en hier vers sap aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fanta maar ik zou het als ik jou was het nog een keer checken of het zo is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze KC Fris!! Zie link die ik bij heb gedaan!