Welke alcoholische versnaperingen geven geen kans op ''een bierbuik'' en zijn gezonder als dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
4K
Amadea
11 jaar geleden
Wat hebben versnaperingen dan met dranken te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
glaasje rode wijn?
Amadea
11 jaar geleden
Dat is geen versnapering. Dan denk ik eerder aan rumbonen, kersen- en likeurbonbons...
Castle
11 jaar geleden
Een bierbuik bestaat eigenlijk niet echt. Bier zorgt niet voor een bierbuik. Wat alcohol wel doet is zorgen voor de extra trek waardoor drinkers vette en calorierijke voedsel tot zich nemen. Onderzoeken hebben ook uitgewezen dat het lichaam bij drinken minder vet verbrandt. Het komt dus neer op alles met mate gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea
'Alcoholische versnapering' is een gewone maar ietwat ouderwets aandoende uitdrukking voor 'drankje met alcohol'. 'Versnapering' hoeft dus niet per se te duiden op iets eetbaars.
anneliez
11 jaar geleden
alcohol is niet gezond, er zit overal suiker in dat dik maakt en de alcohol is slecht voor de lever.
maar dat wil niet zeggen dat het niet lekker is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cola light met vieux

Antwoorden (4)

Wodka heeft de minste calorien, maar gezond is anders he...Je kunt hem mixen met jus. Deze site beweert dat 1 glas wodka jus p. dag zelfs gezond is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je de wodka mixt met vruchtensappen heeft je lichaam meer vitamines om zich van de alcohol te herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke vitamines helpen van de alcohol te herstellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen die stoppen met overmatig alcohol gebruik wordt aangeraden om extra vitamine B te consumeren.
In een glas witte droge wijn zit nauwelijks suiker (0,6/100 g). Hoewel alcohol 7 kcal. per gram bevat is dat niet de oorzaak van overgewicht. Bovendien wordt alcohol verbrand en niet omgezet in lichaamsvet. Echter, als drankjes veel suiker bevatten, bijvoorbeeld wodka met jus of likeur dan kun je aardig wat calorieën binnenkrijgen die wel omgezet kunnen worden in lichaamsvet. Of dat gebeurt hangt af van de energiebalans en niet van de soort calorieën. Werk je meer calorieën naar binnen dan je verbrandt dan kom je aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zitten er in alle alcoholische drankjes behoorlijk wat calorieën. De minste kcal. zitten er in rode wijn (85 per glas), champagne (85 per glas) oud bruin bier (85 per vaasje)en campari (90 per borrelglas).

In pils zit 115 kcal. per 250 ml. en Breezer is een heel hoge met 194 per flesje!

Een lekker koel pilsje op zijn tijd is dus niet verkeerd want scoort relatief laag in vergelijking met wodka (157),
gin (155) en de rest schommelt in de buurt van pils.

Daarin schuilt het gevaar van een bierbuik, het aantal dat je ervan drinkt in combinatie met de dingen die je erbij gaat eten. Bij bier krijg je vaak trek in hartige snacks een dat is de ware boosdoener.
Een ander drankje is ook niet 'gezond' als er alcohol in zit, want alcohol breekt nu eenmaal af.

Bij een gezonde leefstijl kan alcohol wel een positief effect hebben op de gezondheid, maar dat geldt alleen bij matig en verantwoord gebruik.
amc
11 jaar geleden
Elke alcoholische versnapering geeft kans op een bierbuik.
Van belang is de hoeveelheid alcohol. Een klein beetje alcohol geeft weinig kans op een bierbuik, mits je er niet ongezond bij gaat eten.

De lever is het orgaan dat er onder andere voor moet zorgen dat gifstoffen gezuiverd worden en vetten worden afgebroken. Alcohol is een vergif en zal dan ook als een van de eerste stoffen door de lever worden afgebroken. Indien je veel alcohol in je lichaam hebt, wat afgebroken moet worden, komt je lever in tijdnood. De lever is er op gemaakt om je lichaam s`nachts te gaan herstellen.

Dus indien je lever de halve nacht bezig is, om de alcohol af te breken, blijft er nog maar 4 uur over om vet af te breken. Dat is een oorzaak van een zogenaamde bierbuik.

Overigens ben je met bier, vloeibare suiker aan het inslaan, hetgeen ook een bierbuik in de hand werkt.
Een glaasje rode wijn zet minder aan dan een glas bier.

Weet je dat er ook mensen zijn, die een bierbuik hebben, terwijl ze bijna nooit alcohol gebruiken?
Wel eens van een broodbuik gehoord?