1. Zwart.
2. Zwart met suiker.
3. Zwart met zoetstof.
4. Met koffiemelk.
5. Met koffieroom.
6. Met (geklopte) gewone melk.
7. 4 met suiker.
8. 4. met zoetstof.
9. 5 met suiker.
10. 5 met zoetstof.
11. 6 met suiker.
12. 6 met zoetstof.
Amadea
11 jaar geleden
Of op de volgende manieren:

Latte macchiato,
Cappuccino,
Koffie verkeerd.

Toegevoegd na 15 seconden:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/dranken-overig/77849-hoe-maak-je-latte-macchiato-cappuccino-en-koffie-verkeerd.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dan niet te vergeten de koffie met alcohol:
irish coffee, wiener melange
en verschillende sterktes: cappuccino espresso
11 jaar geleden
Ristretto
Espresso
Café lungo
Cappuccino
Koffie verkeerd/café latte
Latte macchiato
IJskoffie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alle al eerder vermelde variaties met slagroom, dus

koffie met slagroom

Toegevoegd na 2 uur:
uit een kopje, uit een beker, uit een glas (irish coffee).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de ouderwetse manier;
Verse bonenkoffie malen, in een filter vullen met een maatlepeltje, al dan niet een schepje Buisman of een snufje zout, opgieten met scheutjes kokend water en dan in een kopje vullen tot bijna vol, + evtl. suiker, koffiemelk of room.
Of extra sterk opgieten, koffiekopje halfvol met sterke koffie vullen, volle melk verwarmen in een pannetje en intussen hard opkloppen met een garde. Kopje opvullen met hete melk en het ontstane schuim erbovenop scheppen.

Op de meest voorkomende manier;
Koffie maken in een koffiezetapparaat, of in een Senseoapparaat, of in een Espressomachine al dan niet met het stoompijpje voor Cappuccino.
Sommigen gebruiken de percolator nog steeds voor een kopje koffie, of hebben de espresso maker in de vorm van een kan waarin onder druk espresso gemaakt wordt.
En dan is er nog de Nespresso. Een apparaat waarin je cupjes koffie met verschillende smaken bereid.
Caffé americano : een grote kop koffie met een dubbele hoeveelheid water, zoals wij deze in Nederland kennen.
Caffé con panna : een espresso met slagroom.
Caffé corretto : zwarte koffie met een scheutje sterke drank, meestal grappa.
Caffé decaffeinato : cafeïnevrije koffie, ook wel caffé Hag genoemd.
Caffé doppio : espresso met een dubbele hoeveelheid koffie en water. Deze koffie is dus net zo straf als de espresso, alleen wat groter.
Caffé espresso : een klein kopje sterke koffie, die voor de helft gevuld wordt.
Caffé espresso romano : een espresso met een schijfje citroen of een citroenschilletje erbij.
Caffé freddo : ijskoffie, die reeds gesuikerd is.
Caffé lungo : koffie met een beetje meer water dan espresso.
Caffé macchiato : Koffie met een wolkje melk.
Caffé ristretto : sterke zwarte koffie, waarbij het kopje maar voor 1/3 gevuld is.
Caffelatte : Koffie met veel melk.
Cappuccino : Koffie met een schuimlaag van melk, ook wel : Cappuccio. De cappuccino bestaat uit 3 gelijke delen espresso, melk en schuim. De melk wordt opgeschuimd met het stoompijpje van de espressomachine.
Cappuccino chiaro : cappuccino met meer melk dan normaal.
Cappuccino scuro : cappuccino met wat minder melk dan normaal.
Espresso affogato : espresso op roomijs.
Espresso mocha : in een grote kop doet men 1/3 espresso, 1/3 ongesuikerde cacao en 1/3 opgeschuimde melk.
Granita al caffé : espresso met in stukjes gemalen ijs.
Latte macchiato : koffie verkeerd, een glas warme melk met slechts een tikkeltje koffie.
amc
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Weet jij al die namen uit je hoofd, of ben je vergeten de bron te vermelden?
amc
11 jaar geleden
Ik heb een hele hoop leeswerk op het gebied van voeding. Zo zitten er ook koffietoepassingen bij.
Ik heb ze nog niet eens allemaal opgeschreven (^0^).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bronnetje vergeten dus.. Kan g'beun
amc
11 jaar geleden
Nee, maar dan zou ik boeken/tijdschriften moeten vermelden die waarschijnlijk niemand in huis zou hebben.
Heeft dus weinig zin.
Oploskoffie en individuele filterkoffie

Toegevoegd na 4 uur:
Dankzij deze revolutionaire vondst kunnen koffiedrinkers voortaan zelf een kopje zetten met een perfect gedoseerde hoeveelheid gemalen koffie, gebrand volgens de traditionele methode. Onmogelijk dus om een slap of te sterk kopje koffie te zetten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het verschil tussen individuele en collectieve koffie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een filter met aangepaste dosering koffie die je op je tas zet, kokend water erin doen en je hebt een heerlijke kop koffie, niet te slap, niet te sterk.
Hierboven al veel antwoorden op welke manier koffie gedronken kan worden. Dus hier een ander soort antwoord (als je hier naar op zoek bent).

Mensen drinken koffie op alle tijdstippen van de dag:

Koffie wordt vaak gedronken bij het ontbijt als opkikker, in de namiddag vaak met een gebakje en 's avonds na het diner of bij het dessert.

Ook bij verschillende gelegenheden drinken mensen koffie:

Koffie wordt ook vaak gedronken voor de gezelligheid of als pauze: vandaar ook de koffiepauze. Ook is het vaak een sociaal gebeuren dat je bijna altijd kan doen: "gaan we eventjes een bakje koffie gaan drinken?".

Ook wordt koffie soms in gebak gebruikt (meestal espresso), bvb in teramisu.