Wat zijn eetlust opwekkende drankjes (liefste zonder alcohol) en zonder al te veel kunstmatige toevoegingen of suikers?

Overdag drink ik voldoende aan gewoon water, thee (meestal groene of zwarte), soms glaasje vers (fruit)sap (heb helaas geen blender enz), 2-4 x koffie.

Maar zo aan einde dag komt er soort "drinkdipje" al poosje en heb al jaren vrij slechte eetlust...

Wat vroeger wel beetje hielp was dan 1-2 aperitieven zo tussen 6-8 uur; we eten redelijk laat, maar behalve te duur (met enkel bijstandsinkomen) wil ik liever geen of zelden alcohol drinken.

Ik zoek iets/meer soorten die best een "pittig",kruidig of opvallende smaak mogen hebben, wel houdbaar, maar niet dus de eetlust doen afnemen... of die drankjes met energiebommen en je later uit je slaap houden :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bouillon is een ouderwetse eetlust opwekkende drank. In Engeland noemen ze het Beef tea. Je kunt het maken van een bouillonblokje,of handiger uit een potje bouillonpoeder( is er ook als vegetarische groentebouillon) waar je een schepje van in een kop doet en opvult met heet water. Dat is gelijk een stuk goedkoper dan Opkikker etc, hetgeen trouwens ook heel geschikt is. Wel zit er dan heel veel zout in. Je kunt het natuurlijk ook helemaal zelf maken. Bijvoorbeeld als je toch van plan bent kip te eten: de vellen, hals, karkas, botjes etc. trekken in water, een uurtje. Dat is heel lekker en de rest van de kip verwerk je gewoon naar wens. Zelf koop ik vaak een hele kip, verdeel hem in vier stukken ( poten en borstvlees, de filets) en ik houd het karkas etc en afsnijdsel voor de bouillon, De stukken kip (als het een verse is, met diepvries mag je het niet doen) vries ik vaak gewoon rauw in en de bouillon gaat gewoon op. Kan je ook invriezen. Bouillon kan je ook heel goed maken van een mergpijpje (rund) , dat is ook niet duur. Wel lang laten trekken, eigenlijk drie uur.

Je zou eens Pimento kunnen proberen. Dit is een drankje op basis van tonic gember en rode pepers. Alcoholvrij!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100