In november heb ik een fles champagne gekregen Is deze nog te drinken?

Het gaat om een fles 'Joseph Perrier - Cuvée Royale - Brut Blanc De Blancs'. De fles (met inhoud natuurlijk xD) heeft sinds november altijd tussen een temperatuur van 10 graden Celsius tot 20 graden Celsius gestaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt een mooie fles champagne in je bezit, jammer dat je hem zo slecht behandeld hebt. Dit komt de kwaliteit niet ten goede. Dezez fles heeft waarschijnlijk 5 jaar in de kelders liggen rijpen, voordat hij verkoch werd. Dit houdt in, dat de fles na aankoop minstens 3 jaar op kwaliteitkan blijven. Maar door de slechte opslag zou ik dat met 2 jaar inkorten. Dus de champagne is nog drinkbaar, al is de smaak minder. Niet te lang wachten dus, en bewaar hem in het donker en op 10 graden als het kan. Joseph Perrier is een traditionele familiebedrijfen bestaat sinds 1825. Het heeft als Grande Marque een reputatie opgebouwd. Het gerenommeerde champagne huis staat bekend om zijn superieure kwaliteit en chique uitmonstering. Zij hebben 21 hectare eigen wijngaarden.

Het is een dure fles wat je gekregen hebt. Je kan hem nog drinken volgens de onderstaande bron. Daar staat dat je de fles binnen 2 jaar moet drinken, tenzij het een pinot meunier is. Die moet meteen gedronken worden. Grote flessen (magnums) kunnen langer bewaard worden. Je hebt de fles alleen niet volgens de regels bewaard dus zekerheid geeft het niet. Maar ik zou hem gewoon proberen denk dat het nog lekker is.

Bronnen:
http://www.wijnkennis.be/index.php?option=...

U kan ze zeker nog drinken en als u daar geen vertrouwen in heeft wil ik altijd proefkonijn zijn voor u :-) Gezondheid !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100