Groene thee stimuleert het functioneren van de nieren (diuretische eigenschappen), en wordt ook aangewend in vermageringsdiëten omdat hij het metabolisme van de opgeslagen vetten vergemakkelijkt, wat nuttig is voor vetverlies in het hele lichaam (zwaarlijvigheid) of lokaal vetverlies (cellulitis).

Groene thee beïnvloedt het glucose- en cholesterolgehalte in het bloed, wat zijn nut heeft bij de preventie van hart- en vaatziekten.

Daarenboven is aangetoond dat de vorming en de groei van bepaalde tumoren in dieren wordt geremd door de antioxiderende polyfenolen die in thee zitten. Recente epidemiologische studies lijken dit effect te bevestigen voor de Aziatische bevolkingsgroepen : bepaalde kankertypes komen minder vaak voor in de landen, waar veel groene thee gedronken wordt, dan in het Westen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk voor meer informatie maar eens op deze site:

http://www.preventievegezondheidszorg.com/groenethee.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het ligt eraan wat je precies onder 'gezond' vind vallen maar er zijn diverse 'andere' soorten thee dan de 'gewone' zwarte thee.

* cafeïnevrije thee
* kruiden thee
* groene thee
* rooibos thee

Bovenstaande vallen allemaal in het vakje gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee was nog niet zo lang geleden vooral de drank van de z.g. 'geitenwollensokkentypes'.
Nu is het trendy, lekker en gezond. Maar dat laatste denken we alleen maar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijmthee
Laurierthee
Groen thee
Kamillethee
Venkelthee

Div. bloementhee's..allemaal gezond en erg lekker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kruidenthee
Groenethee
Rooibosthee
Pepermuntthee
Citroenthee
Rozenbottelthee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewone thee. (naturel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaneel thee.
Kaneel is een in de keuken gebruikte specerij. Het bestaat uit de binnenbast van de scheuten van de kaneelboom, (Cinnamomum verum, synoniem: Cinnamomum zeylanicum). Er bestaan vele varianten, maar de belangrijkste zijn de Ceylonkaneel en de cassia (Cinnamomum aromaticum, synoniem: Cinnamomum cassia). Cassia is wat branderiger en zoeter dan Ceylonkaneel. Kaneel wordt in stokjes verkocht. Het kaneelpoeder dat in de keuken wordt gebruikt bestaat meestal uit gemalen cassia waar soms wat gemalen kaneel aan toegevoegd is. Het zou dus beter cassia genoemd kunnen worden.