ik heb niet zo'n speciaal ding om die bier dopjes van je fles af te krijgen zijn er ook anderen manieren om het bier dopje er af te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5K

Antwoorden (11)

Wij kunnen het met een aansteker.
Door onder je duim te zetten en hef beweging te maken. maar dit heeft wat oefening nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de meeste blikopeners zit ook een hulpmiddel om kroonkurken te verwijderen, mijn zoon haalt de kroonkurken eraf met een aansteker, maar of dat veilig is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Urlesque heeft een lijstje met 31 video’s gemaakt waarin mensen zonder opener een flesje gerstenat open maken. De aansteker en sleutel kende ik al als alternatieve flessenopener maar een dop verwijderen kan ook met roerei of een pen, cd, iphone, laptop, computermuis, afstandbediening, karabijnhaak, ijshockeystick of stoelpoot. Zelfs met een slap materiaal als een papieren servetje kun je de kroonkurk van een bierfles halen! Als voorproefje alvast dit opmerkelijke filmpje waarin iemand een biertje opent met een wiel van een fiets. Bekijk de rest op Urlesque.com

Toegevoegd na 30 seconden:
http://sievertschreiber.wordpress.com/2010/09/21/31-manieren-om-zonder-flessenopener-een-biertje-te-openen-video-link/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat filmpje! echt knap haha
Zelf gebruik ik een aansteker maar je kan het flesje ook tegen de rand van het krat houden (onderkant dop tegen bovenkant rand van krat houden) en op de dop te slaan. Als je een brede stevige ring draagt zou je deze ook kunnen gebruiken. De onderkant van je ring achter de dop klemmen en met je hand een hefbeweging maken. De ring moet uiteraard wel om je vinger blijven. Dit kan wel een beetje pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een waterpomptang lukt best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommigen doen het met de tanden en anderen gebruiken de kier tussen deur en kozijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet me aan de onderstaande reclame denken ;-) http://www.youtube.com/watch?v=uktEYy_-8DA
deze stond er nog niet, simpeler kan het niet :

de opening waar het slot van de deur in valt, doe de deur open en steek de kroonkurk er horizontaal in, beweeg het flesje en plop : open !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke +. Had IK nog niet aan gedacht.
Nog makkelijker, koop blikjes. Haha.
Sta je ook niet voor dit dilemma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel ! nog leuker als je ook plust !!! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel ! carscho, lief... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Het wordt wel een knoeiboel zo hé .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel *babyjane, * sxiopo en *goldenten, valt wel mee hoor die knoeiboel. ;)
Rand van een kratje, die heb je vaak toch al bij de hand, of aan de rand van een ( stevige, oude ) tafel. Tik op de dop, open.
Oude tafel, want deze beschadigd uiteraard behoorlijk.

Vind je dit allemaal toch nog te omslachtig, weet ik maar 1 oplossing. Koop blikjes bier. Of stop met drinken van bier.

Ik hoop dat je wat aan de antwoorden van mij en alle andere goeievragers , die geantwoord hebben, hebt.
Suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een aansteker, een bestek, de vensterbank, een schroevendraaier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf kan het ook met 2 flesjes bier door het ene fles op zijn kop te houden en met dat dopje bij het andere flesje de dop eraf schieten, is een beetje oefenen enige nadeel is dat je hierdoor het flesje dat op zijn kop zit even niet open kunt maken want dan gaat hij helemaal schuimen.

En je hou altijd dicht flesje over maar toch is het leuk om te kunnen vooral als je steeds harder leert schieten en een beetje kunt richten.

Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn broertje deed dit met de enige twee biertjes die we hadden en de bovenkant ( van glas ) brak af . Ik zal dit nooit vergeten en ook niet dat hij geen oplossing had voor het andere biertje . Voor ons dus geen bier die avond.
In dit filmpje zie je wel vijftig verschillende manieren om de dop van je flesje bier te krijgen. :-)