Hoe kun je een geopend blik frisdrank het beste (enkele uren) bewaren in de koelkast?

De koolzuur in de frisdrank trekt op den duur uit het blik als het open is. Is er een manier een geopend blik enkele uren te bewaren, zonder verlies van de koolzuur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
14.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat lijkt me niet. Zelfs al zou je t afsluiten gaat toch de prik eraf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt voor de tip van het onderin zetten. Ik zal het proberen!
zondag
11 jaar geleden
Doe een flink elastiek om het gladgetrokken boterhamzakje.

Het beste antwoord

Voor het drinken uit blikjes en het afsluiten daarvan zijn caps in de handel.
Anders gebruikt u een boterhamzakje met elastiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De caps wil ik binnenkort eens proberen. Het boterhamzakje/elkastiek-idee ken ik nog niet, zal het morgen eens proberen!

Andere antwoorden (5)

Jaren geleden waren er speciale doppen om koolzuur in flessen te houden, intussen schijnen ze er ook voor blikjes te zijn. Niet dat je daar vanavond iets aan hebt verder.
Misschien is de beste oplossing een blikje delen met je vriend/in
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, dat is inderdaad een goed idee! Die speciale doppen heb ik idd wel eens gezien, misschien ga ik toch maar eens een aanschaffen om te proberen!
Er zijn rubberen deksels op de markt die om de ronde ring van een standaard blikje kunnen zodat de prik niet vervliegt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb altijd wel een paar lege flessen (cola, sinas, spa) staan... even overgieten - eerst goed omspoelen natuurlijk - en de dop erop, klaar !

antwoord

in een lege fles overgieten en de dop erop .
in het blikje zelf laten met een plastic zakje en een elastiekje kan ook, als je geen fles hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier. Kijk dit antwoord zou ik ook gegeven hebben. Hele simpele oplossing. Giet het over in een flesje en klaar.. De koolzuur blijft er dan echt nog wel even in zitten.
Bij champagne en andere 'bubbelwijnen' werkt het heel goed om een lepeltje/vorkje met de steel in de fles te hangen, waardoor de 'prik' erin blijft. misschien werkt dit bij een blikje ook wel : je zou het eens kunnen proberen?

Ik heb nooit blikken, dus kan het niet zelf uitproberen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het vanavond even proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*nieuwsgierig, waarvan is het lepeltje/vorkje gemaakt ? staal / aluminium / zilver / verzilverd ? dat is ook wel belangrijk lijkt me...:) ; ben benieuwd !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maakt geloof ik niets uit...mijn zus en ik pakken gewoon een lepeltje uit de keukenla. In elk geval wel van metaal - een plastic lepeltje heb ik nooit geprobeerd.
folie der over