Is er een positieve kant van energy drank?

Je leest heeeeel vaak dat energy slecht voor je is etc. Maar wat maakt energy nou ZO slecht en zijn er positieve kanten van energy drank? Ik drink vaak heel veel energy maak ik me zelf stuk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6K

Antwoorden (12)

alles wat je eet heeft een limiet, zolang je iets met mate doet is er geen probleem. alleen verschilt het per stof hoeveel je er binnen van kan krijgen. Teveel energy drank is dus slecht voor je, maar het positieve is dat je er genoeg energy van krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Positieve kanten ; je krijgt er meer energie van...
Teveel cafeïne is niet goed, het breekt vitamines af en vrouwen lopen meer kans op het ontwikkelen van mastophatie oftewel cystes e.d. in de borsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is daar onderzoek naar gedaan?
je krijgt geen energy van energy drank het voelt alleen maar zo. ik drink soms wat blikjes energy en dan voel ik me niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is lekker :) als het alleen maar slecht zou zijn zouden ze het niet verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen snakken op een moment wel eens naar een opkikker. energydrink is daar een goed, maar tijdelijk middel voor.

Er zit veel cafeïne in energydrink, dit is niet alleen slecht voor je enzymen en vitaminen, maar de kans op een hoge bloeddruk ( met vele ernstige gevolgen)word ook aanzienlijk groter als gevolg van teveel cafeïne inname.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker. er zitten vitamines in en stimuleren je geest. En je bent dan beter alert ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energiedranken geven een oppepper wanneer je daar behoefte aan hebt. De drankjes zijn bovendien lekker. Makers van energiedrank met cafeïne zeggen dat hun product lichamelijke en geestelijke prestaties bevordert.

Toch zijn er geluiden dat energiedranken niet helemaal ongevaarlijk zijn. Uit een studie kwam naar voren dat er diverse nare symptomen kunnen optreden, waaronder misselijkheid en braken, een hoge bloeddruk, rillingen, duizeligheid en een verdoofd gevoel. Bovendien kan het mixen van energiedrank met alcohol gevaarlijk zijn.

Drink energiedranken daarom met mate, dan weet je zeker dat je aan de veilige kant zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in energy dranken zitten een aantal stoffen die je normaal op een langzamere wijze binnen zou krijgen. energy drank is een soda vorm die voornamelijk uit chemische verbindingen bestaat, dit kan betekenen dat het lichaam er meer moeite voor moet doen om deze verbindingen te verbreken en op te laten nemen door je lichaam. maar je kan gerust 1 energy drankje drinken per dag. check alleen wel voor de zekerheid wat voor stoffen er in zitten en hoe hoog de geconcentreerde caffeine is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In energy zit heel veel suiker.
Het is ook heel slecht voor je maar het enige voordeel is dat je er meer energie van krijgt.
Er zitten ook zo veel calorieën in, dat je beter een bakje patat kunt eten dan energy drank. Maar als jij het graag wilt drinken is het niet echt heel slecht voor je, zolang je er maar niet te veel van drinkt. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige positieve kant is voor de fabrikant. Die vraagt en krijgt goud voor zijn product. Wil je iets drinken, neem dan gewoon kraanwater, dat is aangetoond beter dan mineraalwater uit flesjes. Wil je iets zoets, dan neem je er maar een klontje suiker achteraan. Maar als je niet dik wilt worden, blijf dan van energiedrankjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
energiedrankjes zijn voor sporters die meer dan 2 uur achter elkaar sporten. zij verbruiken zoveel energie en raken zoveel vocht kwijt ,dat dat niet in korte tijd is aan te vullen door grwonen voeding. iedereen die dat niet doet heeft het dus absoluut niet nodi. een flesje AA drank levert de energie van 20 suikerklontjes in een half uur. als je lcij=haam dat neit kwijt kunt word je dus hyper of je slaat het op en word het omgezet in vet.
sportdrankjes bestaan dus al heel lang voor de topsporters maar de industrie zag een gat in de markt voor de gewone consument en wat verkoopt levert geld op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhoogt je concentratie niveau en daardoor ook geregeld de prestaties. Maar dat staat ook vermeld op de betere merken.

Ik drink het nooit, behalve voor tentamens, presentaties of verdedigen van producten.

Hierdoor merk ik dat ik beter kan focussen op mijn doel. Let wel. Je lichaam kan gewend raken aan alles.

Als je elke dag koffie drink zul je steeds meer moeten gaan drinken om hetzelfde resultaat te bereiken. Gebruik het dus waar nodig ;).

Toegevoegd na 2 minuten:
Om terug te komen op de slechte kanten ervan. Er zijn er maar zat. Slapeloosheid, overmatig gebruik is slecht voor het zicht, slecht voor de tanden, verhoogde bloedruk, hart kloppingen etc...