welke theezakjes zijn nu de goede?

ik ben een fan van theedrinken, maar je hebt dikke zakjes voor potten en dunne zakjes voor een kopje, ik koop steeds de verkeerde en heb het idee dat je het aan de pickwick-verpakking niet goed kunt zien. waar moet ik nu op letten om de kopjes-thee-zakjes te kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

Er staat een symbooltje op van een pot of een kopje.
In het klein dus even goed kijken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook lezen op de doos hoeveel gram thee er in de zakjes zit. In de éénkopsvarianten (waar je meestal twee kopjes van kunt zetten) zit 2 gram en in de potvarianten 4 of 6 gram.
Amadea
12 jaar geleden
gewoon letten op wat word aangegeven meestal kan je aannemen dat per 100 ml heet water 1 gram thee nodig is dus reken uit hoeveel water je in je pot of kop doet en pas daarop je grammage aan.