Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (9)

Ja, als je geen suiker mag of als je gevoelig bent voor cafeïne, kun je ziek worden.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook cafeïnevrije cola.
bamibal
12 jaar geleden
Ja, en ook suikervrije cola. Maar omdat er geen specifieke soort cola genoemd werd ging ik uit van standaard cola.
Mijn moeder zei altijd "als er TE voor staat is het nooit goed"

Als je TE veel Cola drinkt zult je er vast ziek van worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan bedoeld ze natuurlijk TE als zijnde 1 woord oftewel deze betekenis uit Van Dale:
TE: bw van graad een overmaat aanduidend: te laat, te groot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TE gek? Dat is dus niet goed.. hmm
Ik denk het niet, cola was oorspronkelijk bedoeld als een medicijn tegen buikpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk zou je overal van ziek kunnen worden. Teveel water is natuurlijk ook niet goed, dus Cola ook niet. Maar als je het gewoon in normale hoeveelheden drinkt zal er geen probleem ontstaan denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat!! Je kan er zelfs verslaafd aan raken als je er teveel van drinkt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet van iemand die last van haar spieren kreeg en zelfs daardoor in een invalide wagen terecht kwam omdat ze bijna geen kracht meer had.
E was geen aanleiding of ziekte te vinden bij haar.
Toen naar haar eet en drinkgedrag werd gekeken, bleek dat ze ontzettend veel cola-light dronk.
Nadat ze daar mee was gestopt kwamen haar krachten weer terug.
Dus stel dat je cola-light bedoelt ... dan kan je daar behoorlijk ziek van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet goed kijken bij soda's want daar hebben we het hier over. wat voor suiker er in zitten. in de goedkopere merken word meestal gebruik gemaakt van wat goedkopere suikers die een lichaam anders omzet. bijvoorbeeld in amerika is het gebruikelijk om mais suiker ofwel cornsyrup te gebruiken. een menselijk lichaam kan dit anders gaan omzetten. maar je kan bijvoorbeeld ook gevoelig zijn voor de kola noot, of de kruiden die worden gebruikt. maar er zijn genoeg alternatieven, maar mocht je het echt interessant vinden hoe dit soort dingen worden gemaakt of de samenstelling van cola. kan ik je dit boek zeker aanraden wij als bartenders gebruiken het wel regelmatig om onze eigen soda's te maken, maar er staan ook een paar cola recepturen in.

Fix the Pumps "Darcy O Neil"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn orthopeed en reumatoloog hebben ook niet graag dat ik teveel cola drink, dit zou een negatieve invloed hebben op het kraakbeen rondom de gewrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik drink het al jaren drink 1 soms anderhalf fles per dag en heb nergens last van en nog gewoon gezond en er nog nooit ziek van geworden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding