Zijn twee koppen koffie gezet met een senseo kouder dan 1 kop koffie?

Klinkt als een rare vraag natuurlijk, hier de toelichting

Als je de senseo aanzet hoor je dat hij een portie water staat te verwarmen. Als dat klaar is kun je kiezen uit 1 koffie of 2.

als je voor 1 kiest loopt er water door voor 1 kopje en daarna hoor je WEER water verwarmen. Als je dan nogeens op 1 kopje drukt is je 2de kop koffie ook met voorverwarmd water gemaakt.

Druk je op de knop "2 koffie" loopt in 1x de hoeveelheid water voor 2 koppen koffie door, dus die tweede portie water loopt er zo achteraan.

Het gaat vast door een warmtewisselaar dus het is wel warm maar als dat voorverwarmen niet nodig zou zijn zou hij het ook niet doen vooraf.

Vandaar mijn vraag, zou de koffie kouder zijn als je in 1x de dubbele hoeveelheid water pakt?

12 jaar geleden
in: Dranken
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat hij maar voor 1 kop water verwarmt?
amigo
12 jaar geleden
ik, en dat zie ik omdat hij na 1 kopje tappen ALTIJD opnieuw staat te verwarmen dus blijkbaar is die portie dan doorgelopen. Zo werd ik er op attent op gemaakt, had er 2 pads ingedaan en drukte toen per ongeluk op "1", mooi dat ik tussendoor een minuut moest wachten tot hij weer klaar was met verwarmen

Het beste antwoord

Wij vinden van wel; we doen altijd 2 padjes achterelkaar. Maar ik heb er geen thermometer in gezet. En ik ga helemaal mee in je redenering!
Bronnen: