Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je met filterkoffie ook cappuccino maken?

Dus melk apart opschuimen en daarna toevoegen aan de koffie. Of zou dit absoluut niet smaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat gaat prima. Alleen veel sterkere koffie zetten dan gewoon. Als je het met gewone koffie doet, heb je koffie verkeerd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laatste zin klopt niet. Een traditionele koffie verkeerd hoort geen schuimkraag te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk. Ik had moeten zetten: een koffie verkeerd met een schuimkraag.... :))
Natuurlijk kan je met filterkoffie en opgeschuimde melk iets maken, wat lijkt op cappuccino. Maar de bijzondere smaak komt door de koffie, die je gebruikt : een cappuccino wordt gemaakt met espresso-koffie, en die is nu eenmaal anders van smaak dan gewone filterkoffie.

De lekkerste koffie hiervoor vind ik de biologische van de AH : dat komt qua smaak aardig in de richting. Ook Max Havelaar-filterkoffie zou kunnen. Maar anders zou je je koffie moeten zetten met espresso-koffie : ik denk, dat dat ook best gaat. Met de sterkte ervan moet je dan even experimenteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding