Zijn de espresso Blond-Amsterdam kopjes groot genoeg voor de nespresso?

We hebben sinds gisteren een nespresso apparaat (megamix M200a) We hadden nog wat kleine espresso kopjes liggen, maar deze liepen bij het volle glaasje helemaal over en bij het kleine zat het kopje maar voor de helft vol. Nu zou ik graag de Blond-Amsterdam kopjes willen kopen, maar ik kan niet goed vinden hoe groot de kopjes precies voor de nespresso moeten zijn. De espresso kopjes van blond zijn of 7cm in diameter en 7 cm hoog of 10cm in diameter en 10cm hoog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Antwoorden (3)

De Nespresso variant Ristretto is 25 ml, de Espresso is 40 ml en de Lungo is 110 ml. Afhankelijk van de soort cups heb je dus meer of minder water nodig. Hoeveel het is staat op het doosje van de cups. Met een maatbekertje kun je nameten of het past.

Bij de M200a van Magimix kun je overigens zelf instellen hoeveel water er bij de koffie moet.
12 jaar geleden
Volgens mij zijn ze goed genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt niets uit omdat je apparaat met de hand gebruikt en er, niet zoals bij Senseo, een vooraf ingestelde hoeveelheid water uit komt. Soms heb ik trek in sterke koffie en gebruik ik een (willekeurig) espressokopje en als het minder sterk moet zijn een doodnormaal ander kopje. Met hetzelfde type cupje dus. Zo kun je zelf variëren met de sterktes.