Wat is het verschil tussen Koffie en Koffie light behalve de smaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk omdat ik koffie geen/amper een kcal in zit dat er in de light dan minder caffeine zit..

Het beste antwoord

Koffie light bestaat niet. Er bestaan wel kunstmatige zoetstoffen die je in sommige soorten automaatkoffie kunt aantreffen. Het woord 'light' moet kennelijk de tent in geschreeuwd worden, vergezeld van dat laffe bleue kleurtje dat de standaard voor die chemische fabrieksmeuk schijnt te zijn. Mij vergaat dan altijd de eetlust, c.q. de trek in een kop koffie. Die drink ik overigens al jaren ongezoet en meestal zwart.

Toegevoegd na 2 uur:
In feite sta je al met een behoorlijk chemisch product in je handen als je een cappuccino, café au lait of Wiener melange uit zo’n automaat hebt getapt. De ‘melk’ en het schuim hebben helemaal niets met melk maar alles met kunstmatig gehard plantaardig vet te maken. Dat goedje is kankerverwekkend en uitermate slecht voor hart en bloedvaten. Moet het minder vet dan kan dat alleen maar door nog meer chemie toe te passen zodat die automaatlekkernijen nog ergens naar blijven smaken. Zoetliefhebbers krijgen er als toetje nog wat chemisch zoet bij cadeau. Als je dan ook nog bedenkt dat het gebruik van light voedingsmiddelen eerder tot gewichtsvermeerdering dan -vermindering leidt dan is het plaatsen van zo’n automaat een regelrechte aanslag op de gezondheid van degenen die er min of meer gedwongen gebruik van moeten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou anders staat er wel light op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie bestaat uit water met extract en bevat geen calorieën. Of ben ik nou gek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed, ik zal het uitleggen. In feite sta je al met een behoorlijk chemisch product in je handen als je een cappuccino, café au lait of wiener melange uit zo'n automaat hebt getapt. Die 'melk' en dat schuim hebben niets met melk maar alles met kunstmatig gehard plantaardig vet te maken. Dat goedje is kankerverwekkend en uitermate slecht voor hart en bloedvaten. Moet dat minder vet dan kan dat alleen maar door nog meer chemie toe te passen zodat die automaatlekkernijen nog ergens naar blijven smaken. Zoetliefhebbers krijgen er als toetje nog wat chemisch zoet bij cadeau. Als je dan ook nog bedenkt dat het gebruik van light voedingsmiddelen eerder tot gewichtsvermeerdering dan -vermindering leidt dan is het plaatsen van zo'n automaat een regelrechte aanslag op de gezondheid van degenen die er min of meer gedwongen gebruik van moeten maken. Natuurlijk, het is een keuze, maar ik hoef dergelijke 'cadeautjes' van mijn werkgever niet. Sinds er op mijn werkplek een dergelijk apparaat is geplaatst dat afgewerkte motorolie produceert drink ik liever thee en een paar keer per dag een kop koffie, niet uit die helse machine maar zelfgemaakt.

Andere antwoorden (3)

Light is toch altijd gezonder? Teminste, dat dacht ik altijd. Koop altijd light chips voor me dochter, wordt ze niet zo dik van dacht ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als je een beetje het nieuws volgt, weet je dat je van light produkten dikker wordt. en zeker met chips.
http://www.nu.nl/gezondheid/2545982/light-chips-maken-dik.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie reactie.
Ze produceren gezoete koffie zonder suiker. Met andere woorden, er zitten zoetstoffen aan toegevoegd. Die zijn ongezond. Het is wederom een product wat inspeelt op de light hype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
'Light' is een niet officieel goedgekeurde naam welke uitsluitend aangeeft dat er tov origineel product zo'n 30% minder vet of suikers inzitten. Beste is om koffie zwart zonder suiker te nemen en zelf evt zoetjes of (magere melk) toevoegen. Ook weer afhankelijk hoeveel kopjes koffie je op een dag neemt.