Wat moet je doen met de limoen in de hals van bijv. een flesje desperado? En waarom zit dit er precies bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
35.3K

Het beste antwoord

Limoen in een flesje bier komt voornamelijk voor bij Corona bier, dit bier wordt gebrouwen in mexico, de smaak is vaak erg licht omdat er weinig gerst voor wordt gebruik, maar de suiker voor de alcohol wordt voornamelijk gehaald uit mais of rijst. Omdat het in Mexico vaak erg warm is en er veel overlast is van vliegen, deden de mexicanen een schijfje citroen in de hals van het flesje om de vliegen op afstand van het flesje te houden, daarnaast gaf dit ook een smaakversterking aan het bier

Toegevoegd na 2 minuten:
ps de limoen kan je het beste gewoon in de hals van het flesje laten zitten als je dan het bier er langs drinkt geeft dit de beste smaak af. Als je hem doorduwt in het flesje dan kan hij erg gaan schuimen en overstromen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan er verschillende dingen mee doen,

1. Weggooien
2. Opeten en het restant het flesje in duwen
3. Meteen het flesje in duwen

Volgens mij zit het er niet bij vanwege een speciale reden. Het is gewoon lekker als je er van houdt. Net zoals het schijfje citroen in je cola. persoonlijk vind ik het limoen schijfje erbij erg lekker.. Maar je moet zelf maar kijken wat jij het lekkerst vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hem echt te gebruiken waarvoor je hem krijgt, dan moet je de limoen in de hals van de fles doen. Al het drank wat er langs gaat krijgt dan iets meer een limoensmaak. Je moet hem dan 'vastzetten' in de hals. Geen probleem als hetde goeie grootte is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat een citroen/limoen in de hals van het flesje wordt gedaan is om vliegen en dergelijke weg te houden :-) vliegen in je bier is niet wenselijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laten zitten, en uit het flesje drinken, dat geeft extra smaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het limoenschijfje zit er bij omdat als je de kroonkurk van het flesje afhaalt de hals van de fles "vuil" is en je dat schijfje gebruikt om je hals schoon te maken. In Mexico is dat vaak roest.
Als je het lekker vindt duw je daarna het schijfje in de fles voor de smaak.