Cola light, vanwege de aspertaam die er in zit. dat stofje is veel gevaarlijker dan de suikers in normale cola

"Aspartaam is verreweg de meest gevaarlijke stof, die toegevoegd wordt aan voedingsartikelen. Het neemt meer dan 75% van de nadelige reacties op toevoegingen aan voedsel, die aan de FDA gerapporteerd zijn, voor zijn rekening. Een paar van de 90 verschillende symptomen die daarin opgenomen zijn en die veroorzaakt zijn door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid"

en zo gaat de lijst nog wel even door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Licht er ook aan hoeveel je er van drinkt.
Veel Cola Light drinken is wegens de zoetstof niet zo best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Coca Cola zit veel suiker.

In Coca Cola Ligt zit aspartaam waar je kanker van kunt krijgen.

Beide zeer slecht dus.

Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat de ene gezonder is dan de ander.

Toegevoegd na 48 minuten:
Deze bron is misschien ook wel interessant. http://www.meesterbrein.com/view.php/de-ongezonde-effecten-van-cola.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel suiker hoeft helemaal niet schadelijk te zijn, het is een snelle brandstof bij lichamelijke inspanning.
Aspertaam is dan toch een meer verdachte stof.
Overigens is de grote dosis fosforzuur in beide drankjes ook niet prettig, het brengt schade aan tandglazuur toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker zeer slecht? De laatste keer dat ik les kreeg over voeding had je nog suiker nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je min. Een beetje suiker is nodig maar met Cola gaat het wel erg hard. http://www.meesterbrein.com/view.php/de-ongezonde-effecten-van-cola.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raamklaza heeft een punt. Beide is niet goed!! Vooral je laatste zin ben ik het volledig mee eens. Ik ben deze discussie wel een beetje zat op goeievraag.nl:P Eens in de zoveel tijd komt de vraag weer langs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raamklaza de vraag gaat over ongezonder, niet over gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter suiker uit gezond eten halen dan uit cola (en ja, ik hou erg van cola...).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker, en dan bedoel ik geraffineerde suiker, zou je kunnen missen als kiespijn. Het bevat namelijk geen enkele vitamine of mineralen en het bevat zelfs geen plantaardige resten meer. Dagelijks krijgen we suikers genoeg binnen. Maar ja...in feite is alles ongezond wat je te veel nuttigt, maar aspartaam is zeker geen goede vervanger voor suiker, of andersom.