Is het legaal om een dode slang te importeren ?

Ik ben nu in thailand waar je whisky kan kopen waar een echte dode slang inzit. DeZe whisky wil ik graag meenemen naar nl. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh! Dat moet je toch helemaal niet willen!
Ben ook vaak in Thailand, weet precies welke whisky je bedoelt.
Wist je dat die beesten speciaal worden gedood voor de toerisme industrie?
Officieel mag het niet. Je kunt geluk hebben.
Maar...waar het om gaat is of je mee wil doen aan die hele toerisme gekte...
Rieneke1
12 jaar geleden
skusme, +++++

Antwoorden (3)

ik denk dat dat illegaal is. je mag geen dieren transporteren ook al zijn ze dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slangen zijn beschermd, en mogen niet ingevoerd worden.

Dus volgens mij is het antwoord nee, maar kijk rustig nog even op de link hieronder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieren mogen niet overgebracht worden ook al zijn ze dood.

Zeker niet uit Thailand.