Mag je royal club shandy kopen onder de 16 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
7.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja je mag alcohol kopen als het 0.0 is of 0.5 shandy is 0.5 dus dan mag je dat kopen

Het beste antwoord

Ik heb het uit het assortiment gehaalt op mijn werk omdat groepjes kinderen van een jaar of 8 het groots gingen inkopen in de hoop er dronken van te worden.. Maar volgens mij valt het idd onder de frisdrank regeling

Toegevoegd na 2 minuten:
Even gekeken en kwam deze link tegen

www.stap.nl/../veelgestelde.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als er alcohol inzit niet, anders zie ik niet in waarom niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een klein beetje alcohol in dus dan zou het in principe niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mag je het kopen als je 14 bent?
Ja dat mag, het alcoholpercentage valt onder de wettelijke grens.

Wel vraag ik me af of je het makkelijk nog kunt kopen, ik kom het bijna nergens meer tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons is het nog gewoon in de supermarkt te koop...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T ligt bijna in elke supermarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je een bron geven van je informatie? Ik heb altijd gehoord "Alcohol onder de 16, natuurlijk niet!"
En hier zit wel degelijk alcohol in, al is het niet veel.
Nee, dat mag niet. Er zit alcohol in. Misschien niet veel, maar het zit er wel in. Ik heb zelf al een paar klanten moeten weigeren in de winkel die dat wilden kopen, ze waren ver onder de 16.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ook wel raar zijn als het wél mocht, krijg je straks dronken 7 jarigen na 10 blikjes shandy...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Ik zag laatst een vrouw met kinderen waarbij de kinderen vroegen waar shandy stond, ik liet 't zien maar zei dat de kinderen het niet mochten kopen. Dus toen kocht de moeder het voor hen. Ik vraag me toch af wat ik in dat geval had moeten doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, dat is lastig als verkoper!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mag ik het kopen als ik 14 jaar ben of moet ik echt wachten (graag wel eerlijk andwoord)?
In shandy zit 0.5% alcohol en daarmee valt het dus gewoon onder de regel: geen alcohol onder de 16.
Amadea
12 jaar geleden
Ja! Er zit zo weinig alcohol in, Dat het onder de categorie frisdrank valt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het illegaal maar iedereen kan het kopen, dus of het word gewoon gedoogd of het is legaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht aan de verkoper, officieel niet maar de meeste doen niet moeilijk.
Maar als je te maken krijgt met haantje de voorste kan het zijn dat er nee word verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker wel. Het is iets van 0.5% vol. Erg weinig dus. Je kan dit gewoon onder de 16 jaar kopen (uit eigen ervaring, bij zo'n stuk of zes supermarkten zonder problemen gekocht). Mede ook omdat je dus na ongeveer tien shandy de alcohol van één biertje hebt. Dus dronken zul je er ook niet snel van worden, je maag zal eerder vol zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er maar net aan welke winkel en/of kassamedewerker hebt. De 1 weet niet dat er alcohol in zit en de ander wel. In principe is het alcohol en dat is dus verboden voor kinderen onder de 16, maar aangezien het percentage maar 0,5% is, mag dit meestal wel.

De ene winkel is er gewoon strenger op dan de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, maar niet iedereen geeft het mee.
bij de appie heb ik het al vaker mee gekregen en ik ben 12... dus onder de zestien krijg je het 9 op de 10 keer wel mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een drank is een alcoholhoudende drank als er meer dan 0,5 % alcohol in zit.
Het mag dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor dit mag gewoon,
in shandy zit zo weinig dat je er onmogelijk dronken van kan worden