Wat zijn de voor delen van het drinken van echte groene thee?

Ik heb thuis een helepot groene thee het zijn allemaal op gerolde blaadjes die je in een theepot moet doen en ze gaan ze uitelkaar en kun jer thee van drinken...
maar waar is het nou eigenlijk allemaal goed voor?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Antwoorden (4)

Er zitten veel oxidanten in, waardoor je fit wordt en veel energie krijgt. Ook zeggen sommigen dat je er sneller door afvalt. Meer weet ik er niet over eigenlijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
het zijn antioxidanten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat dom van me! Wist ik ook wel :P
Groene thee is heel gezond voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene thee is afkomstig van de theeplant en heeft geen fermentatie proces ondergaan. Bij de oogst worden alleen de jonge blaadjes geplukt. Handmatig plukken geeft het beste resultaat. De oogst kan gedurende het gehele jaar plaatsvinden.

De beste kwaliteit thee wordt echter geplukt in de droge moessontijd. Het verschil tussen groene en zwarte thee ligt uitsluitend in het verwerkingsproces.

Bij groene thee worden de bladeren meteen na de pluk even gestoomd. Ze worden daarna bij een lage temperatuur verder gedroogd.

Het geheim van groene thee is dat het krachtige anti-oxidanten bevat die niet alleen de groei van kankercellen tegengaat maar deze ook vernietigt. Verder voorkomen deze stoffen ook het dichtslibben van de bloedvaten, de hoofdoorzaak van hart en vaatziektes en herseninfarcten.

Meer gezondheid voordelen zijn verder te verwachten bij reuma, hoog cholesterol niveau, infecties en een verbetering van het immuunsysteem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens veel sites is groene thee goed voor je vanwege de antioxidanten, maar wat ook erg fijn is, is dat de thee zeer dorstlessend werkt. En zeker afgekoeld met een paar schijven citroen erin en een ijskontje is het een heerlijk verfrissende drank!