Wat zit er ineen IrishCoffee?

Kan het ook met tia Maria en baileys?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K

Antwoorden (7)

In Irish coffee zit koffie, (Ierse) whiskey, een beetje bruine basterdsuiker en een dot slagroom.
Tuurlijk kun je lekkere koffie maken door er een scheut Tia Maria of Baileys in te gooien, maar dan is het natuurlijk geen Irish Coffee meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel is het met room en niet slagroom (is ook veel lekkerder!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krijg er meteen zin in!
Irish coffee is idd met alleen whisky...
Tia maria en baileys is officieel voor bij de koffie, maar ook lekker in de koffie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Tia maria en koffie is een france koffie
Je kunt, op de manier van Irish Coffee (met Ierse whiskey), allerlei lekkere 'coffees' maken : met cognac, met DOM likeur, met Grand Marnier, met rum, en natuurlijk ook met Tia Maria of Baileys....en dan kan je er zelf een leuke naam voor bedenken, passend met de drank, die je erin doet.

Met Baileys zou ik overigens voorzichtig zijn : omdat dit op een room-basis is, heb je kans, dat je mengsel gaat schiften, en dat ziet er niet zo fraai uit, + dat er stukjes/klontjes in kunnen gaan zitten, en dat drinkt niet zo lekker.

Maar leef je uit...bij likeuren, die van zichzelf al zoet zijn, héél rustig aan zijn met de suiker...
Daardoor wordt het moeilijker om de room bovenop te laten drijven : dus echte slagroom gebruiken, lobbig geklopt, en over de bolle kant van een lepel gieten - dan heb je nog de meeste kans, dat het niet gelijk allemaal door elkaar mengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een rare min.. je geeft het meest waardevolle antwoord! + dus
baileys en amaretto in de koffie. Slagroom erop, yummie!
Wel erg machtig maar superlekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie wiskey en room
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met baileys zou ik het niet doen, dan krijg je kans op schiften. Officieel hoort elke koffie mix zoals Irish en spanish koffie met ongezoete half opgeslagen room ipv slagroom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das lekker een Irish Coffee.
in een Irish Coffee ( IW ) zit naar mijn recept:
- neem een groot rood wijnglas als je geen IW glas hebt
- Jameson whiskey
- schep bruine basterdsuiker]

Zet deze even 20 tellen in de magnetron tot de whiskey gaat tranen ( zeg maar druppels gaat vormen aan de wand van het glas )( slagroom .
Dan sterk gezette, hete koffie erop en geslagen room zonder suiker ( room die nog lobbig is, dus geen vaste klodders slagroom )
Genieten maar
Bronnen: