Waarom zit schuim altijd bovenaan mijn biertje!

Ik kom er maar niet uit!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Antwoorden (5)

Schuim bestaat uit grootste deel uit lucht. Lucht heeft een kleinere dichtheid dan water waardoor het omhoog gaat. De lucht gaat dus bovenin zitten. Vergelijkbaar met water en olie. Gebeurd precies het zelfde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het koolstofdioxide gas uit het bier komt als je het inschenkt. Als get bovenaan komt komt er een bubbeltje, 100den van die bubbeltjes vormen het schuim
Groeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een deel CO2 bedoel ik, lang niet alles
Het vloeibare bier is zwaarder dan het schuim.
Hierdoor zal het altijd naar beneden zakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan natuurlijk altijd Australisch bier nemen, dan heb je daar geen last van... (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schuim is een beschermlaagje. Zo blijft koolzuur (prik) langer in je bier, dus ook langer lekker. Zonder schuim zou je bier eerder dood slaan.