inleveren/statiegeld bierkratten

Kan je bij elke supermarkt alle kratten bier inleveren? ook al heb je die daar niet gekocht en verkopen ze zelf dat biermerk niet? En mag je ook het statiegeld gewoon retour krijgen bij de kassa? Dat je het gewoon cash terug krijgt.

Toegevoegd na 29 minuten:
het gaat om Alfa bier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
152.4K

Het beste antwoord

Alleen de Aldiflessen (en misschien ook die van de Lidl) kun je niet ergens anders inleveren. Hun bier kun je namelijk niet ergens anders kopen. Omgekeerd kun je bekende merkflessen ook niet kwijt bij Aldi en Lidl, omdat ze die daar niet verkopen.
Overal krijg je cash terug of verrekenen ze het met de boodschappen.

Toegevoegd na 28 minuten:
De flessen van huismerken bier kun je meestal alleen maar inleveren bij de winkelketen waar je die hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alfa bier? nooit van gehoord. Dat is ook niet een bekend merk toch?
Is ook een huismerk denk ik. En dan moet je ze inderdaad inleveren waar je ze hebt gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een winkel die geen Alfa verkoopt, zal de flessen waarschijnlijk niet innemen.
Marcel72
8 maanden geleden
Alfa bier geen bekend merk?!?!? Mijn tip: niet op vakantie gaan naar Limburg...
Heerlijk zacht biertje. Te koop in de grotere supermarkten in Nederland. In Brabant en Limburg overal te koop.

Andere antwoorden (8)

- nee, als je een krat bij de AH koopt moet je hem daar ook weer terug brengen.
-nee, ookniet met hetzelfde merk
-ja, je mag het geld gwn retour krijgen bij de kassa
-ja, je krijgt dus gwn cash
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen kratten van een merk dat ze in die winkel ook verkopen, kun je daar terugbrengen, ook al komt het van een andere winkel. Aan het krat of de flesjes is niet te zien uit welke winkel het afkomstig is.

En ja, hoewel veel mensen het teruggekregen statiegeld verrekenen met de boodschappen, kun je het natuurlijk ook gewoon contant terugkrijgen. Het statiegeld is slechts een onderpand, waar je cash voor moet betalen, en dat je ook gewoon cash weer terug kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij C1000 mag je al je flessen en kratten inleveren, ongeacht waar ze vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang het dus geen huismerk flessen van een andere supermarkt zijn. Aldi-flessen worden niet aangenomen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week nog flessen van zowel Aldi, Lidl en Dirk van den Broek bij de C1000 ingeleverd.
Dit verschilt per supermarkt. Als je dit wilt weten moet je even op de website van de supermarkt kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze dat soort bier daar verkopen kun je het gewoon inleveren daar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit waar je ze inlevert, ligt puur eraan hoe de flessenautomaat staat ingesteld. Ik heb bij AH lege kratjes van het huismerk van Dirk ingeleverd, werd gewoon geaccepteerd. Het ligt aan de vorm van de fles waaraan het apparaat het herkent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kratjes zijn kratjes en flesjes zijn flesjes, bij de supermarkt waar ik werk krijg ik van alles binnen en het word allemaal geaccepteerd. de supermarkt krijgt er namelijk zelf ook statiegeld voor terug. maakt het ze echt niet uit of ze eerst het zelf hebben verkocht of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beleid voor het inleveren van bierkratjes varieert en is regioafhankelijk, de wetgeving en het beleid van de winkel in kwestie. In sommige gevallen kun je bierkratjes inleveren bij supermarkten, zelfs als ze het biermerk zelf niet verkopen. Dit is meestal het geval als de supermarkt deelneemt aan een landelijk recyclingprogramma voor bierkratjes. Je zou de betreffende winkel kunnen opbellen als je het zeker wilt weten.
een jaar geleden