Welke dranken krijg je mee als je 16 bent? Ook dranken als flugel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
91.6K

Antwoorden (5)

Ik quote:
Aan jongeren tussen de 16 en 18 jaar (dus als je 16 en 17 jaar bent) mag alleen zwakalcoholische drank worden verkocht. Dat zijn alcoholhoudende dranken die een alcoholpercentage hebben tot 15%. Dat zijn bijvoorbeeld de meeste soorten bier en wijn. Alles dat een percentage van 15% of meer heeft mag worden verstrekt aan personen van 18 jaar en ouder.

Toegevoegd na 48 seconden:
Flügel heeft een alcoholpercentage van 10%, dus dit mag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enne...GENIET MAAR DRINK MET MATE!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle dranken tot 14.9% mag je kopen als 16/17 jarige daarboven moet je 18 zijn. alle drank die in de supermarkt verkocht word is onder deze grens dus dat mag allenmaal gehaald worden. Kijk daar maar is in de schappen wat dr allenmaal staat. Bier wijn breezer smirnoff etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag ook 'voorgemixte' sterke drank kopen.
Dit is natuurlijk (gemixt) minder dan 15% alcohol, maar op die manier kan je als 16-jarige toch je favoriete mixdrankje drinken;)
Proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flügel wordt vaak verkocht in slijterijen. Deze zijn niet verplicht om je dit te verkopen en kunnen zelfs zeggen dat ze het pas vanaf 18 verkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso alles wat in de supermarkt word verkocht en als je t niet zeker weet vraag het bij de kassa!