Mijn vrouw gebruikt nicotine pleisters.Kan je daarbij gewone koffie met cafeïne drinken?

Mijn vrouw drinkt al weken lang koffie zonder cafeïne.
Soms voelt ze trillerig door haar hele lichaam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

Ja, geen probleem. Laat ze wel de pleisters vóór het slapen verwijderen. Een slapend lichaam is niet gewend om nicotine binnen te krijgen. Mijn vrouw is er destijds knap beroerd van geweest.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ze kan m.i. gewone koffie ook drinken, met cafeïne.
het trillerige kan op afkickverschijnselen duiden omdat ze niet rookt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan prima, maar liever niet teveel. Anders heeft ze er straks weer een andere verslaving (cafeïne) erbij.

Mocht ze overstappen op tabletten of kauwgom met nicotine, dan kan ze beter een kwartiertje wachten met koffie. De nicotine wordt namelijk minder goed in het bloed opgenomen als je gelijktijdig koffie, vruchtensap of zure frisdranken, zoals cola, drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam verwerkt caffeïne twee keer zo effectief als je stopt met roken, en dat kan leiden tot slapeloze nachten. Daarom is het verstandig in elk geval 's avonds cafeïnevrije koffie te drinken. Maar als je niet al te veel koffie drinkt mag er overdag best wel cafeïne in zitten. Feitelijk is je vrouw nu van twee verslavingen aan het afkicken, dus ik kan me voorstellen dat je daar inderdaad trillerig van kan worden.
Amadea
13 jaar geleden
Gewoon lekker overstappen naar de cafeïne vrije koffie. Of, als je de smaak nog niet zo lekker vind, gewoon een half pak gewone mengen met de cafeïnevrije, en gelijdelijk aan de "dosis" verhogen, dus 3/4 cafeïnevrij en 1/4 gewone. Zo kan je langzaam overstappen.

Zo heb ik het zelf ook gedaan, drink nu enkel nog cafeïnevrij.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de vraag goed: zij drinkt al weken cafeïne vrije koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oopsss.... idd niet goed gelezen. My bad. Daardoor bedenk ik me nu wel ineens, dat de vragensteller zegt, dat zijn vrouw al weken lang koffie zonder cafeïne drinkt. Daarvóór dan waarschijnlijk wel gewone. Dan kan het ook zijn dat de trillerigheid mede komt door het afkicken van de cafeïne...en de nicotine. Ik kan me voorstellen dat je van die combinatie wel trillerig kunt worden ;-)