Waarom toch moet er suiker toegevoegd worden aan de anders zo gezonde dubbeldranken?

Zo vaak ik voor het schap stond en dacht: "Ha, lekker dubbeldrank" bleek thuis het vol suiker te zitten en zo ook te smaken. Waarom niet abrikoos/sinaasappel zonder suiker? Veel gezonder en lekkerder!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (8)

Volgens mij heeft de houdbaarheidsdatum er mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod.

"Men", de meeste mensen blijkbaar willen zoet
en dan krijgen ze het zoet.

Want die fabrikanten gaat het om de verkoop
niet om jouw gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suiker is een goedkoop ingredient. Je hoeft zo minder fruit te gebruiken om het drankje 'smaakvol' te houden, en kan er meer water toegevoegd worden.
Het is niet waar dat suiker nodig is om beter te conserveren bij vruchtendranken. Vruchtendranken bevatten vaak zelf al veel vruchtensuikers en zuren om te conserveren. Ik drink meestal biologische vruchtensappen. Daar zit geen suiker in. Toch kan ik een aangebroken pak een ruime week goed houden in de koelkast, en misschien nog wel langer. Maar zover komt het meestal niet want deze sappen zijn zooooo lekker; zoet en vol.
Niet verdund met water en daarom hoeft er dus ook geen suiker bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet.
Voor een ander schap gaan staan, bijvoorbeeld in een natuurwinkel.
Geen suiker en Lekker! (wel 2x zo duur)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt er water aan het sap toegevoegd, en zonder extra suiker zou de smaak te slap worden...
13 jaar geleden
Zonder toevoegen is vruchtensap al een suikerbom maar ik ken die mierzoete drab wel. Die is pas echt erg. Soms staat er ongevraagd een glas van die troep voor mijn neus en ach, een slokje om de gastvrijheid te waarderen kan geen kwaad, denk ik dan. Maar ik vind het eigenlijk walgelijk spul en, omdat ik het niet meer gewend ben, heb ik urenlang het gevoel dat ik mezelf vergiftigd heb, want ik loop met een rooie kop rond en heb last van slaap en concentratiestoornissen.

Inderdaad, de hang naar zoet is aangeboren, waardoor veel mensen, helaas heel veel kinderen, het spul wel zullen drinken. Suiker is ook een smaakversterker en verbetert de consistentie van veel voedingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig stopt met overal suiker in. Kijk maar eens op de achterkant van verpakkingen bij ingrediënten. Ook zit alles vol met allerlei E nummers ook heel slecht!! Er bestaat een boekje waarin staat wat er gevaarlijk kan zijn aan die E nummers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suiker werkt verslavend: omzet!