Uw huisgemaakte zomerdrankje 2009?

Zomerhit, zomerliefde, zomerfruit... de zomer is een jaargetij dat van oudsher bogen kan op veel speciale aandacht en dito lijstjes.

Hier thuis proberen wij aan deze kwartale oprisping jaarlijks een zomerdrankje toe te voegen. Vorig jaar was dat een cocktail van cranberry, kiwi, tonic en Grand Marnier, het jaar ervoor een mix van citroenijs, munt en prosecco.

Voor 2009 is de domicille zomerkaart watdatbetreft nog blank. Welk zomerdrankje zou U komende zomer niet afwijzen? (Hoeft uiteraard niet per definitie alcohol te bevatten.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

crushed ijs, frambozensiroop en aanlengen met ijskoud appelsap, eventueel scheutje amaretto erbij :-) hmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iets simpels met veel water, de tijden zijn niet goed en mensen doen zuinig aan. Net als bij de mode in kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gooi vanille ijs in de blender, plus wat melk.
poederkoffie erbij en blenden maar.
in de avond is een scheutje frangelico erbij jammie jammie : )
14 jaar geleden
Gewoon thee vind ik het lekkerst als het warm is en dan munt/ kaneelthee. Jasmijnthee vind ik ook lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keertje op digg gevonden hoe je wodka in de kleuren van skittles krijgt. Dus dan is het fluoriserend groen/geel/paars etc. Dat lijkt me heel cool om te serveren.
Vorig jaar heb ik een bbq gegeven en daar mohito's geserveerd. Jammer genoeg is dit zoveel werk dat ik na een tijdje maar een emmer heb gemaakt met spa rood, rum en geperste citrusvruchten zodat ik er alleen nog maar crushed ijs in het glas hoef te doen.

Voor de rest doet een glas water of een ijskoud biertje het ook altijd goed in de zomer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zomerdrankje is ijsthee met een schijfje citroen, lekker fris. Natuurlijk met een stampertje voor de citroen goed uit te persen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Héél fout en back to the seventies: als fris zwak-alcoholisch drankje heb ik het sneeuwwitje herontdekt.

Mijn variant is wel een stuk minder zoet en sterker alcoholisch dan de oorspronkelijke (die was 4/5 7up en 1/5 bier):

1/2 Lemon&lime light (eigen merk AH)
1/2 bier

Het resultaat lijkt op die kleine flesjes Grolsch 2.5 lemon (ook al een heruitvinding van het sneeuwwitje) maar dan véél goedkoper en minder zoet. Doet het erg goed in brandende zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitter lemon met (cassis) en jusorange
Cola met Bacardi lemon
Cola met Quarant 43

En er is een nieuwe amaretto, ben ff de naam kwijt maar ook lekker met cola