Wat is het beste drinken voor kinderen qua minste suikers?

Ofwel wat is het minst slecht voor de tanden? Behalve water.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Het beste antwoord

Thee (uiteraard zonder suiker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderthee? Zit die in een Barbie verpakking? ;) +

Andere antwoorden (10)

alles is slecht ;)

Melk (Risico op lactose intolerantie)
Thee (wel verkleuren)
Appelsap (Natuurlijke fruitsuikers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suikervrije cola ,limonade ,maar grote hoeveelheden daarvan zijn ook niet goed voor het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is prima suikervrije limonade te koop bij de meeste supermarkten.
Je kunt zelf ijsthee maken, met wat munt, klein beetje gember, schijfjes citroen en het sap van een paar geperste zoete manderijntjes, is echt erg lekker en Met vitaminen. En er is ook suikervrije roosvicee, vinden kinderen meestal ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suikervrije producten hebben vaak asparthaam, zou ik ook zeer afraden. De rest prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens met edje: ik zou geen suikervrije produkten die wel zoet zijn want die bevatten vaak nepsuikers (sacharine, aspartaam, sorbitol etc).
IJsthee is een goed idee.
Qua minste suikers zijn er veel mogelijkheden; zat suikervrije limonades en aanverwanten. Veelal zitten in suikervrije toestanden wel weer andere kwalijke toevoegingen (denk bijv. aan de aspartaam-rel een aantal jaren geleden).
Maar ook producten met (natuurlijke) suikers zijn in principe niet per sé slecht hoor; een uitgeperste sinaasappel bevat aardig wat vruchtensuiker, en is toch best gezond.

Wil je echt (bijna) alle potentieel kwalijke ingrediënten vermijden, dan kom je al gauw bij natuurzuivere infusies uit: groene thee, sisline-thee (West-Afrikaanse 'blaadjes-thee'), terere / yerba mate (Zuid-Amerikaanse kruideninfusie) zonder suiker en melk toegevoegd.
Vaak zijn die kruidenbrouwseltjes wat bitter van smaak, en het zal dus ff wennen zijn voor je kinderen als ze 'gewone' drankjes gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roosvicee, verse jus, groene thee, speciale kinder kruiden thee, venkel thee, crystal clear, optimel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in de natuurvoedingswinkels hele lekkere speciale kinderkruidenthee-mixen. Ze heten dan bijvoorbeeld sprookjesthee of kaboutermix. De smaak is heel toegankelijk voor kinderen, vaak met gedroogde vruchtjes. Ook prima koud te drinken als ijsthee.
De ingredienten zijn biologisch, dus ook geen bestrijdingsmiddelen, geen theine of cafeine en geen zoetstoffen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Heb nog even gezocht. Je hebt Drakenvuur, Tijgerthee, Luiwammesthee, Prinsessendroom, Kabouterfeest, Sprookjesrood, Zoetekauwthee....... allemaal in hele leuke doosjes. Als je het kind zelf zijn eigen doosje laat uitzoeken en er een mooi verhaaltje bij verteld is de kans het grootst dat hij/zij de kruidenthee lekker gaat vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip, die thee is hartstikke lekker, net limonade!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Heidi, vind ik zelf ook. En in de zomer als ijsthee... mmmm. Bovendien zonder suiker dus echt dorstlessend, want van suiker krijg je vaak nog meer dorst.
Chocholademelk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eehm.. Sinaasappelsap ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de alber heijn verkoop je marshmellow thee speciaal voor kinderen, heeft van zichzelf al een lichtzoete smaak en verder is diksap wel gezond. Hierin zitten natuurlijk wel vruchtsuikers, maar helemaal voorkomen kun je dat niet bij alles waar vruchtensap in zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Marshmallow moet het zijn met een a