Hoe kan het dat iemand verschrikkelijk vies uit zijn mond stinkt na het drinken van cola?

Ik ken iemand die elke dag 1liter cola naar binnen werkt, na 1 slok stinkt zijn adem zo erg dat ik wel eens vraag of hij niet een scheet heeft gelaten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.2K

Antwoorden (4)

nou geen cola hoor:0dat is zn maaglucht die je ruikt haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft hij een slecht gebit gekregen door al dat koolzuur???. een rottende kies kan ook enorm stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zijn maaglucht hoor. De stank wordt veroorzaakt door bacterien in je mond. Ook cola laat deze bacterien achter :)

Goed poetsen en flossen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan komen door het effect van vele suikers in de mondholte. Bacterien doen het er goed op!
Maar er kan ook iets anders met deze persoon aan de hand zijn, bijvoorbeeld door een vrij losse sluitklep tussen de maag en de slokdarm (deze persoon moet dan wel last van brandend maagzuur hebben) of misschien wel een gezwel in de maag, waardoor de 'klep' naar de darm iets open staat.
Deze klachten moet je heel serieus nemen, maag/darmkanker komt heel veel voor, en vaak ongemerkt.