Hoeveel schepjes water + koffie was het ook alweer?

Ik heb net een koffiezetapparaat maar zou echt niet weten wat de hoeveelheden ook alweer waren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
147.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik vergat dat ook steeds. Jij hebt er nu niets aan, maar een senseo apparaat is echt een uitkomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of is het misschien een verademing dat niet iedereen zo'n ding aanschaft?

Het beste antwoord

op iedere 2 kopjes 1 schep koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij dat weet, oude theeleut ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet altijd koffie zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb met je te doen hoor, wel aardig van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijke me wel een slap bakkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En "een extra voor de pot" ;-)

Andere antwoorden (9)

Lig eraan hoe sterk je hem wil hebben en verschilt ook wel een beetje per apparaat. Ik houd van een gemiddeld tot licht sterk bakkie en doe dan voor een volle pot (10 water) 8 schepjes koffie. Als ik 3 water doe, doe ik 2 schepjes koffie. In het begin een beetje experimenteren hoe sterk je hem zelf wil hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de grootte van je kopjes, natuurlijk. En aan de grootte van je koffiemaatschepje, en of je van sterke of slappe koffie houdt.

Gewoon een beetje uitproberen wat jij lekker vindt. Twee kleine kopjes is 1 grote mok koffie, en daarvoor heb je 2 kleine of 1 grote schep koffiepoeder nodig.

Daarbij is een klein schepje ongeveer een afgestreken eetlepel, en een grote schep eentje met een kop er op.
En een kopje is 150 cc, een mok 300. Maar ook die maten variëren. Uitproberen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan over het algemeen twee soorten koffieschepjes: voor één of voor twee kopjes. In theorie is het dus zo dat je één schep per kopje of twee kopjes nodig hebt. Veel mensen vinden dat echter te sterk. Dus zoals hierboven ook al gezegd is, gewoon proberen wat je lekker vindt.
bamibal
13 jaar geleden
Staat er geen aanduiding op het koffiezetapparaat?
Een streep met kopjes en een streep met mokken?
Een streep met waterniveau?
Een koffieschepje niet inbegrepen?

Zo niet, dan staat het toch zeker in de gebruiksaanwijzing.

Misschien heb je het apparaat gekregen of op een rommelmarkt gekocht, dan zit het er allemaal niet bij.

Maar goed, ik hou van sterke koffie en ik vind alle hier voorgestelde maten veel te slap.
Kwestie van smaak dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel koffie je zet. Voor een hele pot heb ik zes scheppen (dessertlepels met kop) nodig en voor een halve pot vier. De hoeveelheid gemalen koffie is dus niet recht evenredig met de hoeveelheid koffie die je maakt. Gewoon uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe groot is de mok of kopje waar je koffie uit dringt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal kopjes + 1 voor de pot... zo heb ik het geleerd. dat ging over de hoeveelheid / schepjes koffie. Het water dat je nodig hebt is afhankelijk van het koffiezetapparaat. Heb je een koffiekan om te vullen dan gaat het niet om schepjes maar om streepjes of kopjes. Vergelijk het met een waterkoker, de een vult deze met kopjes - 4 kopjes water en 5 schepjes koffie - de ander kijkt naar de streepjes en de derde doet het op de gok.
succes er mee.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ēen schepje koffie op één kopje water. Ik zet altijd twee kopjes, maar dan altijd vers
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je schepje geleverd werd bij de koffiemachine waar je nu mee werkt is het altijd 1 schepje = 1 tas koffie.

Het gaat hier echter wel altijd over eens schepje dat vlak is afgeveegd. Dus niet met een hele toren koffie er op.

Een schepje is dan normaal altijd ±7g. Je kan dit gerust afwegen.