Wat vind je leuk? Musea (zijn er niet zoveel), Winkelen kun je op het Zuidplein, leuk wandelen in het Zuiderpark en als je een multi culti markt leuk vindt kun je op zaterdag op het afrikaanderplein terecht (Metro station Maashaven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef een beetje aan wat je leuk vind, ik heb er 20 jaar gewoond dus ken R'dam zuid wel een beetje. Het is de laatste jaren wel erg veranderd, zo is het gebied rond hotel New York volledig nieuw ontwikkeld.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Inderdaad, met de watertaxi van de Veerhaven naar Hotel New York is altijd leuk (en kost maar 2.60€).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er zijn absoluut geen leuke dingen te doen in Rotterdam Zuid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wandelen langs alle nieuwbouw
sightseeing the Erasmusbrug by night

Luxor theater
Spido
Winkelen

Toegevoegd na 48 seconden:
Spido is eigenlijk aan de overkant van zuid
richting centrum Rtdam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Rotterdam-Zuid omvat het gedeelte van Rotterdam, dat ten zuiden van de Nieuwe Maas ligt (de linker Maasoever), op het eiland IJsselmonde. Rotterdam-Zuid telt 200.000 inwoners.

Van oudsher werd dit stadsdeel gezien als toch wat apart, doordat de rivier dit gedeelte scheidde van de rest van Rotterdam. Oorspronkelijk werden de stadsdelen slechts door bruggen via het Noordereiland met elkaar verbonden. Voor het overige was men aangewezen op veerponten. Later kwam daar in 1942 de Maastunnel en in het midden van de zestiger jaren de eerste Van Brienenoordbrug bij. Latere verbindingen werden de Willemsbrug en de Erasmusbrug.