ske kan ik grote video bestanden versturen?

ik wil grote video bestanden versturen naar mijn editor, ik heb bijna alles geprobeerd denk ik...
het gaat om 50 gb of meer.
maar alles duurt ongeveer 2 dagen ofzo voordat het verstuurd wordt.

iemand tips? welke manier is snel en goed?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Hoe ontvangt je editor normaal zijn bestanden van klanten?
gvrox
2 jaar geleden
Op welke manier (welke software, wat voor soort abonnement, gebruik je wifi of een bekabelde verbinding) verstuur je het nu ?

Antwoorden (1)

Er zijn een paar mogelijkheden omdat goed te doen.
Op dit moment word je gelimiteerd door de uploadsnelheid van je internetabonnement.
Wat je dus kan doen is een duurder abonnement nemen, of als je bijvoorbeeld DSL hebt van KPN en je niet (veel) sneller meer kan, zou je kunnen overwegen om een andere vorm van internetaansluiting te nemen. Voor de hand ligt dan glasvezel, omdat je dan vaak net zoveel uploadsnelheid hebt als downloadsnelheid, terwijl als je DSL of kabel hebt je vaak een 10 tegen 1 down/up verhouding hebt.
Als dit echter een eenmalige actie is en je verder nooit meer zulke bestanden denkt te gaan versturen zou je kunnen denken aan de bestanden versturen via een kennis die wel een snellere uploadverbinding heeft OF de bestanden versturen op een SD-kaart per post.

Check hier glasvezel:
https://www.pricewise.nl/internet/glasvezel/
Ik zou een 50/50 of 100/100 abonnement nemen
Of als je kabel kiest 500/50.
Met 50 Mbps upload zou je op 2-3 uur uitkomen.

De methode om de bestanden over te dragen zou ik een FTP-server opzetten.
https://filezilla-project.org
==
Oh en zoals Gvrox opmerkt. Gebruik altijd een netwerkkabel ipv wifi.
Toegevoegd op 23 juni 2021 12:47: tekst
2 jaar geleden
gvrox
2 jaar geleden
Jammer dat vraagsteller niet reageert; we weten in principe niet wat eigenlijk het probleem is. Het kan de snelheid van het abonnement zijn maar ook de snelheid van de wifi (als dat gebruikt wordt). En de uitgeprobeerde methodes/software worden ook al niet genoemd.