Bestaat er ook buitenlandse mamma appelsap?

Dus, zijn er ook buitenlanders die dan bijvoorbeeld nederlandse liedjes horen en er dan een tekst in hun taal in horen? Zo ja waar kan ik die vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In het Engels worden het mondegreens genoemd. Tot mijn gene blijken de meeste Nederlandstalige liedjes in het Engels een sexuele lading te krijgen. In onderstaande video wordt Kabouter Plop als voorbeeld gegeven: Fart in the duck....

Toegevoegd na 1 uur:
De Duitse versie van Mamma appelsap heet "Der Song-Verhörer". Daar heeft een luisteraar de tweede zin van het Wilhelmus verstaan als "Bleib weg dort hinten du". Te horen op http://www.dieneue1077.de/1077_cms/programm/10_songverhoerer.php
Amadea
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Wat een leuk filmpje! Goed gevonden! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fantastisch filmpje! +1