Hoe heet het spel waarbij je aan de hand van een beschrijving een woord moet vinden?

Ik tijdschriften vind je vaak een woordspel waarbij je aan de hand van een beschrijving een woord moet zoeken. Hoe heet dit woordspel?

Bv.: verzameling van gedroogde planten -> herbarium
Het is niet gewoon een kruiswoordraadsel. Bij dit spel zijn het gewoon allemaal horizontale woorden. Als je al deze hebt ingevuld ontstaat er 1 verticaal woord.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je bedoelt een Filippine.
Amadea
3 jaar geleden
Zonder "hulpcijfers" in diverse vakjes heet het: woordpuzzel.
Staan in diverse of alle vakjes cijfers dan is het een filippine. Cijfers in de vakjes vergemakkelijken de oplossing. Een bepaald cijfer staat voor een bepaalde letter. Bij een juiste invulling ontstaat een verticaal woord. Dat woord is de oplossing.
Filippines zijn er in diverse moeilijkheidsgraden. Puzzelboekjesmakers spelen hier op in door filippineboekjes in diverse categorieën te maken, variërend van zeer eenvoudig tot zeer moeilijk.