Leeft Ome Henk nog?

Ome Henk was voornamelijk populair in de jaren 90 en begin jaren 00 met zijn CD'S met verhalen en zijn liedjes, waaronder "Op De Camping" en "Opblaaskrokodil". Mijn vraag is dus wat is de status van Ome Henk anno 2020? Op Wikipedia staat dat hij op heden nog actief is, maar ik merk daar eigelijk niks van. Op Wikipedia staat ook dat Ome Henk gespeeld en ingesproken wordt door ene Frank van der Plas. Is het bekend wat er nu van hem terecht is gekomen en of hij überhaupt nog leeft? Als hij nog leeft dan zou hij op moment van schrijven nu 60 jaar zijn. Alvast bedankt voor een nuttig antwoord.

3 jaar geleden
6.7K
Antoni
3 jaar geleden
Op Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Ome_Henk staat (op 14 juni 2020) niet vermeld dat hij is overleden. Noch de fantasiefiguur ome Henk (Henk Stubbe), noch zijn vertolker Frank van der Plas. Over het algemeen wordt de informatie op Wikipedia goed bijgehouden/gewijzigd als iemand die erop vermeld is, is overleden. Je kan er dus van uitgaan, dat Van der Plas en zijn creatie nog leven.
Amadea
3 jaar geleden
Wel leeft een van de drijvende krachten achter Ome Henk niet meer: zanger, liedjesschrijver en muziekproducent Cees Bergman was 65 jaar oud en al enige tijd ziek, overleed toch nog plotseling op 21 september 2017.

Antwoorden (1)

Op Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Ome_Henk staat (op 14 juni 2020) niet vermeld dat hij is overleden. Noch de fantasiefiguur ome Henk (Henk Stubbe), noch zijn vertolker Frank van der Plas. Over het algemeen wordt de informatie op Wikipedia goed bijgehouden/gewijzigd als iemand die erop vermeld is, is overleden. Je kan er dus van uitgaan, dat Van der Plas en zijn creatie nog leven.
Antoni