Hoe begin ik een muziekstudio?

Ik hou van zingen maar ik heb echt geen idee hoe ik moet beginnen. Ik wio er graag geld in stoppen maar ik weet niet wat ik als eerst moet aanschaffen. Ik heb een laptop die redelijk werkt maar niet helemaal oke en een imac. Moet ik een microfoon halen? Of een programma downloaden/aanschaffen? Hoe moet ik beginnen. Wil nu nog alleen zang opnemen met muziek eronder. Help mij!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
LeonardN
6 jaar geleden
Wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb geen budget maar wil het zo goedkoop als kan, ben bereid ervoor te werken dus het budget maakt op dit moment niet echt uit, maar zoals ik al zei als het kan zo goedkoop mogelijk :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet direct een antwoord op je vraag maar wel een opmerking: heb je al eens door terzake deskundigen laten vaststellen dat je stem goed genoeg is om er in te investeren? Ik zou dat nagaan voordat je allerlei zaken gaat aanschaffen. Ik houd ook van zingen, maar ben in wijde omtrek de enige die daarnaar wil luisteren ;-).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Advies: Er zijn diverse zang/band /maak zelf muziek verenigingen etc, ga daar eens rondneuz en/meedoen. Daar leer je een hoop en kan je ook bepalen hoe je verder wilt.
TurfGraver
6 jaar geleden
Info:
http://homestudioplugin.nl

Antwoorden (2)

Koop een USB microfoon:
https://www.bax-shop.nl/usb-microfoons/samson-c01u-pro-usb-studio-condensator-microfoon
En gebruik
Een gratis DAW als Audacity.
http://routenote.com/blog/the-10-best-free-daws-available/

Dat is een mooi begin. Als je dan eenmaal bezig bent kan je altijd kijken naar meer.

Toegevoegd na 10 minuten:
https://www.audacityteam.org/download/
6 jaar geleden
Goede (audio) geluid speakers is toch ook echt wel fijn dit hoeft niet eens zo duur deur te zijn en maakt een wereld van verschil.

Genoeg te vinden op Marktplaats en sites zoals Baxshop. Zorg wel voor voor een goede geluidskaart of versterker als je voor losse speakers gaat.

Hoeft niet altijd want je hebt ook complete setjes. Sucses