Hoe zorg je dat er mensen naar je radiostation gaan luisteren?

Hi,
Ik wil een eigen radiostation beginnen alleen ik heb echt geen idee hoe ik kan zorgen dat er mensen ook dat werkelijk gaan luisteren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Door iets te spelen wat mensen graag horen, maar ja er zijn al zo veel stations..
Vergeet Buma Stemra (sabam) niet als je er aan begint! Zij vergeten jou niet. ;)

Antwoorden (2)

Ten eerste moet je een sterke zender hebben om zo groot mogelijk bereik te hebben. Bijvoorbeeld Grootnieuws die zelfs buiten Nederland te horen is. 1008kHz
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je moet ten eerste een goed bereik hebben, zodat veel mensen ernaar kunnen luisteren.
Ten tweede heb je een pakkende naam nodig. Als ik hoor: 24602.34 fm, is dit natuurlijk geen aantrekkelijke naam. Verzin iets flitsends, nieuws!

Zodra je je zender opgestart hebt, kun je meer volgers trekken d.m.v. social media. Deel jou zender op instagram, facebook, twitter enzovoort, zodat je ook nieuwe luisteraars kunt trekken.

Succes.